3 فروردین 1402
شماره خبر: 282262

کشف انبار دارو ی قاچاق دراستان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان


فرمانده انتظامی استان البرز از کشف دو انبار احتکار و قاچاق دارو به ارزش بیش از 154 میلیارد ریال در شهرستان طالقان خبر داد.

سردار "حمید هداوند" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان طالقان در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و برابر قانون خودرو را متوقف که در بازرسی از خودرو تعداد زیادی اقلام دارویی و بهداشتی فاقد هرگونه مدارک قانونی و یا فاکتور معتبر کشف شد.
وی افزود: راننده دستگیر شده خودروی پراید اعلام داشت داروها متلعق به یکی از داروخانه های سطح شهرستان طالقان است که بلافاصله مأموران پلیس نسبت به شناسایی و دستگیری مدیر داروخانه مذکور اقدام که در بازرسی خودروی وی نیز مقادیری دارو کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات تکمیلی توسط مأموران پلیس محل دپو و نگهداری داروها شناسایی که پس از اعزام به محل مشاهده کردند مقادیر بسیار زیادی دارو در دو انبار به صورت غیر بهداشتی و غیر اصولی نگهداری شده است.
سردار هداوند خاطر نشان ساخت: با توجه به لزوم بررسي کارشناسي و حجم بالاي داروهای مکشوفه، تيمي از کارشناسان غذا و دارو اداره بهداشت استان البرز و شهرستان طالقان در محل حاضر و نسبت به شمارش و ليست برداري دارو ها در مدت زماني بيش از يک هفته کاري اقدام که برابر گزارش و نظريه کارشناسان مبارزه با قاچاق کالاي سلامت محور دانشگاه علوم پزشکي استان البرز، در شمارش اوليه مشخص گرديد تعداد 14/689/741 عدد انواع دارو از جمله برخي داروهاي کمياب در سطح کشور در انبارها موجود که ارزش آنها 154/655/025/100 ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با اشاره به دستگیری 4 نفر در رابطه با این پرونده گفت: متهمین دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود