26 دی 1402
شماره خبر: 299385

کلاهبرداری میلیاردی از طریق تماس تلفنی

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان



فرمانده انتظامي استان از دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري تلفني توسط ماموران پليس فتاي استان البرز خبر داد و گفت: ارزش کلاهبرداري صورت گرفته توسط اين باند بيش از 30 ميليارد ريال برآورد مي‌شود.
سردار "حميد هداوند" با اعلام اين خبر گفت: در پي ارجاع چندين فقره پرونده کلاهبرداري تلفني و برداشت غير مجاز از حساب شهروندان به پليس فتاي استان، رسيدگي به پرونده به تيمي زبده از کارشناسان اين پليس محول شد. وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه ماموران مشخص شد متهمان به صورت رندمي با مالباختگان تماس گرفته و با اعلام اين موضوع که شما در قرعه کشي اپراتور تلفن همراه برنده شده‌ايد، از ناآگاهي سوژه‌هاي خود سوء استفاده کرده و با دريافت اطلاعات بانکي آنها، حسابشان را خالي مي‌کردند. فرمانده انتظامي استان البرز اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات فني و پليسي ماموران موفق به شناسايي 4 متهم شامل 3 مرد و يک زن در اين زمينه شده و پس از ردزني محل استقرار آنها در شهرستان شهريار، با دريافت نيابت قضائي آنها را در مخفيگاهشان دستگير کردند.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه تلاش ماموران براي شناسايي مالباختگان پرونده ادامه دارد، تصريح کرد: در بررسي‌هاي تکميلي مشخص شد که متهمان تاکنون از اين طريق بيش از 30 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده‌اند. سردار هداوند در پايان به شهروندان توصيه کرد که به هيچ وجه اطلاعات کارت بانکي و همراه بانک خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود