5 بهمن 1390
شماره خبر: 4362

دستگيري سارقان خودروهاي مدل بالا در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

دستگيري سارقان خودروهاي مدل بالا در کرج

رئيس پليس آگاهي استان البرز از دستگيري 3 نفر سارق حرفه اي خودرو که پس از آزادي از زندان اقدام به سرقت 7 دستگاه خودرو مدل بالا در سطح شهرستان کرج کرده بودند خبر داد .
سرهنگ «حميدرضا گل صباحي» در تشريح اين خبر گفت : در پي دريافت يک فقره پرونده با موضوع سرقت يکدستگاه پژو 405 در مهرشهر کرج به پليس آگاهي پيگيري موضوع و شناسايي سارق يا سارقان در دستور کارماموران پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت. وي در ادامه اظهار داشت : ماموران در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتي و عملياتي به فردي که از سارقان حرفه اي خودرو بوده و به تازگي از زندان آزاد شده مظنون شدند که پس از شناسايي مخفيگاه وي با هماهنگي مقام قضايي در يک اقدام غافلگيرانه وي را دستگير و جهت بازجويي هاي بيشتر به پليس آگاهي منتقل کردند. سرهنگ گل صباحي افزود : متهم دستگير شده در ابتدا منکر هرگونه سرقتي شد اما در مواجهه با مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به سرقت 7 دستگاه خودرو پژوپارس ، 405 و زانتيا با همدستي دو نفر از دوستانش اعتراف کرد. گل صباحي در ادامه گفت : با توجه به اعترافات متهم دستگر شده ، ماموران با راهنمايي هاي وي و انجام تحقيقات نامحسوس و گشت زني در مکانهايي که احتمال تردد يا مخفي شدن متهمان در آنجا مي رفت ، نامبردگان را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه آنها را در مخفيگاهشان دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند. سرهنگ گل صباحي در خصوص شيوه و شگرد متهمان گفت : سارقان در ابتدا خودروي مورد نظر را که فاقد قفل ، فرمان و لوازم ايمني بود را در نقاط مختلف شهر تحت نظر قرار داده و با سرقت آن در يک فرصت مناسب و انتقال خودرو به تعمير گاهي که متعلق به خود آنها بود اقدام به تغيير پلاک خودرو کرده و آنها را در نمايشگاههاي سطح شهر به فروش مي رساندند. گفتني است، متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
رئيس پليس آگاهي استان البرزدر توصيه به شهروندان گفت : خاموش كردن خودرو يا موتور سيكلت قبل از ترك آن، اطمينان از بالا بودن شيشه هاي خودرو ، قرار ندادن سوئيچ بر روي وسايل نقليه و استفاده از وسايل بازدارنده مانند دزدگير و يا قفل و زنجير ، قراردادن وسيله نقليه در پاركينگ هاي مناسب و داراي نگهبان از مواردي است كه مالكان خودرو بايد به آن توجه جدي داشته باشند.



منبع: خبرگزاری آریا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود