11 مرداد 1391
شماره خبر: 9721

دستگیری سارق نقاب‌دار در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

دستگیری سارق نقاب‌دار در کرج

سپیدار آنلاین: فرمانده انتظامی کرج گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی کرج سارق سابقه‌داری که پس از سرقت تجهیزات داخل خودرو با زدن نقاب به صورت و دادن تغییر چهره به اعمال مجرمانه‌اش می‌پرداخت شناسایی و دستگیر شد.
عبدالرضا خیرخواهان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تماس تلفنی فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه لوازم داخل خودروی وی در حالی که در کنار درب منزل مالباخته پارک بوده به سرقت رفته است پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران کلانتری 14 رسالت قرار گرفت. وی در ادامه گفت: ماموران در ادامه تحقیقات از مالباخته دریافتند که این فرد که خودروی وی را در داخل کوچه پارک کرده بود ناگهان با صدای آژیر دزدگیر خودرو متوجه فردی می‌شود که در حال سرقت لوازم داخل خودرو می‌باشد، بنابراین به محض اینکه شاکی به سمت خودرو می‌رود، سارق به محض مشاهده او، در حالی که ضبط و پخش خودرو را به سرقت برده از صحنه متواری می‌شود. خیرخواهان افزود: با توجه به اینکه مالباخته چهره سارق را رویت کرده و بنا به اظهارات وی چهره سارق برای او آشنا است و احتمالا از اهالی همان محل می‌باشد، بلافاصله چهره فرضی سارق ترسیم و جهت شناسایی سارق در اختیار ماموران قرار گرفت. وی گفت: در ادامه تحقیقات تکمیلی و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان مشخص شد که صاحب عکس از سارقان سابقه‌دار می‌باشد و محل سکونت وی نیز همان محل وقوع سرقت است، بنابراین ماموران بلافاصله جهت دستگیری سارق به آدرس مورد نظر مراجعه کردند اما متوجه شدند که وی در منزلش حضور ندارد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج ادامه داد: پس از مراقبت ماموران از منزل متهم و ساعت‌ها گشت زنی نامحسوس در منطقه مورد نظر مشخص شد که سارق تغییر مکان داده و با احتمال اینکه ممکن است شناسایی شده باشد از آنجا فرار کرده است. خیرخواهان گفت: پیگیری‌ها برای دستگیری سارق فراری ادامه داشت که ناگهان ماموران گشت کلانتری در ساعت 2 بامداد روز گذشته در حین گشت زنی به پسر جوانی که رفتارهای مشکوکی داشت مظنون شده و جهت بررسی موضوع به سمت وی رفتند که او به محض مشاهده ماموران پا به فرار گذاشت اما در تعقیب و گریز ماموران، دستگیر و به کلانتری منتقل شد. وی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه قصد گمراه کردن ماموران را داشت اما با هوشیاری ماموران مشخص شد که وی همان سارق تحت تعقیب است که برای عدم شناسایی با گذاشتن نقاب بر صورتش تغییر چهره داده است. وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده با توجه به شواهد موجود لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که به علت اعتیاد شدید به مواد مخدر و تامین هزینه اعتیادش در ساعت‌های پایانی روز و اواخر شب با شکستن شیشه خودروها لوازم و اموال داخل آنها را به سرقت می‌برده و تا کنون با همین شیوه به 26 فقره سرقت اموال و لوازم داخل خودرو در منطقه عظیمیه پرداخته است. سارق سابقه‌دار در ادامه اعترافاتش گفت: به علت اینکه آخرین سرقت را از خودرو پارک شده در محل سکونتم انجام دادم بنابراین با تغییر چهره جهت رد گم کنی و عدم شناسایی از سوی ماموران در اواخر شب به منزل مراجعه می‌کردم که توسط پلیس دستگیر شدم. گفتنی است، تاکنون 22 نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش جهت شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد و متهم دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود