26 آبان 1392
شماره خبر: 110171

با انجام این پنج تکنیک تنظیمات عمر باتری در اندروید را افزایش دهید

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

با انجام این پنج تکنیک تنظیمات عمر باتری در اندروید را افزایش دهید


با غیر فعال کردن یکسری قابلیت ها و انجام برخی تنظیمات می توانید عمر باتری در سیستم عامل اندروید 4.4 را افزایش دهید.
با ورود هر سیستم عامل جدید به چرخه مصرف، مجموعه ای از ویژگی های تازه که باعث بهبود عمر باتری شما می‌شوند، پدیدار می‌گردد. چرا که اغلب درست زمانی که که بیشترین نیاز به تلفن همراه احساس می‌شود، ناگهان آن روی ناخوشایند تلفن هوشمند خودش را نشان می‌دهد و شما را با صفحه‌ای سیاه تنها می‌گذارد. اگر شما یک تلفن نکسوس 5 دارید یا به زودی قرار است از بروزرسانی سیستم عامل تلفنتان به این نسخه بهره‌مند شوید و بدین‌ترتیب بدنبال بهره‌برداری بیشتر از باتری گجتتان هستید، با تغییر این تنظیمات، راه را برای بیشتر کردن زمان مصرف خود از گجتتان هموار نمایید.
استفاده از امکانات جدید GPS
نه تنها برنامه‌ نقشه‌ها، بلکه بسیاری از اپلیکیشن‌های امروزی، راه حل‌های تازه‌ای برای استفاده از مکان جغرافیایی شما یافته‌اند. این اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن محل دقیق شما و اعلام محل‌های خاص نزدیک شما عمر باتریتان را کاهش می‌دهند. مثال این برنامه‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌هایی که نزدیک‌ترین پمپ بنزین یا رستوران را برایتان نمایش می‌دهد، اشاره نمود. اما اندروید کیت کت با ارائه راه حلی جدید در GPSکه با نام Battery Saving شناخته می‌شود، تلاش دارد تا این مشکل را حل کند. این راه حل به گونه‌ای عمل می‌کند که تعداد نقاط مرجعی که برای پیدا کردن مکان شما استفاده می‌شود را به حداقل می‌رساند و بنابراین مصرف انرژی باطری شما کاهش پیدا می‌کند. برای فعال‌سازی این حالت، مسیر زیر را طی کنید:
Settings > Location > Mode رفته و سپس حالت Battery Saving را فعال کنید. همچنین هر موقع دوباره نیازمند ردیابی دقیق شدید، این تنظیمات را به حالت دقت بالا (high accuracy) بازگردانید. تا قبل از آن از می‌توانید از فشار کمتری که بر‌روی باتری گجتتان وارد می‌گردد، لذت ببرید.
ok google را غیر فعال کنید
از یک طرف باید از تلفن هوشمند خود بخاطر اینکه شنونده خوبی است و به خوبی پاسخ فرامین صوتی‌مان را می‌دهد، متشکر باشیم. اما در روی دیگر این قضیه، تمام شدن شارژ باتری مسئله ناخوشایندی است که از ارزش این موهبت می‌کاهد. شما با گفتن کلمه "ok, google" از هر Home Screenیا در برنامه google now) ) جستجوی سریع گوگل و عملیات صوتی را فعال می‌کنید. این بدین معناست که اگرچه تلفن هوشمند شما همیشه گوش می‌دهد، اما از طرف دیگر همیشه برای دریافت پاسخ شما منتظر می‌ماند که این موضوع خود باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود.
برای خاموش کردن این خصوصیت مسیر زیر را طی کنید:
Google Now > Settings > Voice, سپس تشخیص کلمات کلیدی (Hotword Detection) را غیر فعال کنید.
NFC را تنها زمانی که نیازمند آن هستید،

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود