12 بهمن 1392
شماره خبر: 115245

8 ویروس وحشتناک در تاریخ رایانه

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

8 ویروس وحشتناک در تاریخ رایانه


ویروس های کامپیوتری از جمله مخرب ترین برنامه هایی هستند که ممکن است در یک سیستم وجود داشته باشد. این برنامه ها می توانند تمام اطلاعات یک رایانه را تحت تاثیر قرار داده و آن را از کار بیاندازد.
در طول تاریخ و از روزی که رایانه ها ساخته شدند بدافزارها نیز تولید شده و خیلی سریع رشد کردند. بسیاری از این بدافزارها توسط برنامه نویس هایی نوشته شده است که سعی داشتند خودشان را به همه دنیا معرفی کنند. در طی سال های چند بدافزار به طور باورنکردنی توانستند دنیا را به چنگ خود در آورند و حتی سازمان های بزرگ دنیا که سیستم های امنیتی بسیاری دارند را نیز نابود کردند. در ادامه 7 ویروس فراموش نشدنی تاریخ رایانه را با هم مرور خواهیم کرد.
استاکس نت
استاکس‌نت (به انگلیسی: Stuxnet) یک بدافزار رایانه‌ای است که اولین‌بار در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۰ توسط ضدویروس وی‌بی‌ای۳۲ شناسایی شد. این بدافزار با استفاده از نقص امنیتی موجود در میانبرهای ویندوز، با آلوده کردن رایانه‌های کاربران صنعتی، فایل‌های با قالب اسکادا که مربوط به نرم‌افزارهای WinCC و PCS7 شرکت زیمنس می‌باشد را جمع‌آوری کرده و به یک سرور خاص ارسال می‌کند. در اواخر ماه مه ۲۰۱۲ رسانه های آمریکایی اعلام کردند که استاکس‌نت مستقیماً به دستور اوباما رئیس جمهور آمریکا طراحی، ساخته و راه اندازی شده.گرچه در همان زمان احتمال این می‌رفت که آمریکا تنها عامل سازنده نباشد. در ژوئیه سال ۲۰۱۳ میلادی، ادوارد اسنودن اعلام کرد این بد افزار با همکاری مشترک آمریکا و اسرائیل ساخته شده است.
MYDoom
این ویروس در سال 2004 توانست رایانه های بسیاری را مبتلا کند و در طول تاریخ به عنوان مخرب ترین ویروس شناخته می شود. ویروس مایدوم به سرعت از طریق ایمیل ها پخش شد. بخش اصلی این ویروس باعث می شود تا رایانه به راحتی توسط فرد برنامه ریز قابل کنترل باشد و خیلی سریع سیستم را نیز از کار می انداخت. این ویروس سازمان های بزرگ دنیا و شرکت ها را برای مدتی از کار انداخته بود تا اینکه سرمنشا آن پیدا شده و از بین رفت.
ILOVEU

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود