4 اسفند 1392
شماره خبر: 117054

تاثیر رنگ اتاق بر روحیه‌ی شما

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

تاثیر رنگ اتاق بر روحیه‌ی شما


باید رنگ‌های مورد علاقه‌تان را در شکلی ترکیبی و زیبا آن‌طور که مد نظرتان است با هم استفاده کنید.
در سال جدید برای ایجاد تنوع در زندگی می‌توانید به معجزه رنگ‌ها روی بیاورید. افراد زیادی هستند که در مورد رنگ اتاق فکر نمی‌کنند؛ در حالی که رنگ‌ها نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا می‌کنند و نشان‌گر شخصیت افراد هستند. رنگ اتاق می‌تواند بر روی افکار و حالت روحی ما تأثیرگذار باشد. رنگ‌ها از طرق مختلف روی افراد تأثیر می‌گذارند و این تأثیر به جنسیت، سن و سال، سابقه و آب و هوای محل بستگی دارد. برخی رنگ‌ها تأثیرات مشابهی روی افراد مختلف دارند. به همین خاطر انتخاب رنگ اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است و باید عاقلانه انتخاب شود. باید رنگ‌های مورد علاقه‌تان را در شکلی ترکیبی و زیبا آن‌طور که مد نظرتان است با هم استفاده کنید. رنگ قدرت بالایی در تغییر اندازه و شکل مبلمان و اتاق دارد. اگر اطلاعات خود را در زمینه‌ی رنگ‌ها و تأثیر آن‌ها، افزایش دهید، انتخاب رنگ اتاق کار دشواری نمی‌شود.
رنگ‌ها را عاقلانه انتخاب کنید
به خاطر بسپارید که رنگ‌ها هر کدام به تنهایی دارای ارزش روانی هستند. وقتی می‌خواهید هماهنگی و آرامش در منزل به وجود آورید، در مورد تأثیر آن‌ها در شرایط یاد شده فکر کرده و بعد آن‌ها را انتخاب کنید. برخی رنگ‌ها در فضاهای بزرگ اثر عکس روی حالت روحی شما یا افراد مورد علاقه‌تان می‌گذارند. اگر انتخاب برای‌تان دشوار است، می‌توانید به کتاب‌های دکوراسیون، مجلات و سایت‌های مربوطه مراجعه کنید . از آن‌جایی که پارچه، فرش، مبلمان و کاشی‌های در دست‌رس، رنگ‌های متنوعی ندارند، پس ابتدا بهتر است آن‌ها را انتخاب کرده و بعد در مورد رنگ دیوارها و مناطق دیگر تصمیم‌گیری کنید. پس از انتخاب مبلمان و سایر وسایل نوبت به انتخاب رنگ می‌رسد. تعداد رنگ‌هایی را که در اتاق به کار می‌برید، در حد دو یا سه رنگ باشد. استفاده از رنگ‌های متنوع، باعث می‌شود که اتاق شلوغ و نامرتب به نظر برسد. رنگ از سایر مواد مشابه، ارزان‌تر است و با آن به‌راحتی اتاق را می‌توان تغییر داد.
رنگ‌ها و تأثیرات‌شان
رنگ‌ها سه دسته هستند: رنگ‌های فعال(گرم)، رنگ‌های منفعل(سرد)، و رنگ‌های خنثی. شما به‌راحتی می‌توانید رنگ هر اتاق را بنا بر خواسته‌های شخصی، مطابق با سلیقه‌ی خود و نوع اتاق هماهنگ کنید. رنگ‌های روشن اتاق را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهند. رنگ‌های تیره، پیچیده و گرم هستند، آن‌ها به اتاق بزرگ ظاهری صمیمی‌تر می‌دهند.
رنگ قرمز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود