6 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 120576

مخفی کردن فایل‌ها درون تصاویر

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

مخفی کردن فایل‌ها درون تصاویر


احتمالا شما هم فایل‌های مهمی دارید که می‌خواهید از دسترس دیگران مخفی باشد. ممکن است برای این کار به کمک نرم افزارهای امنیتی از آن‌ها محافظت کنید و یا اینکه فایل‌هایتان را در فولدرهای تو در تو مخفی کنید.
به کمک این ترفند می‌توان فایل‌ها را درون تصاویر مخفی کرد، به این صورت که با کلیک بر روی تصویر، عکس معمولی نشان داده می‌شود و اگر بخواهید فایل‌های ضمیمه عکس را ببینید، باید از روش دیگری استفاده کنید. برای استفاده از این ترفند، برخورداری از دانش ابتدایی در مورد دستورات کامند (Command) ضروری است. با فرض آشنایی با دستورات کامند مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول: عکسی که قصد دارید فایل‌هایتان را در آن مخفی نمایید، انتخاب کنید.
گام دوم: فایلی که قرار است مخفی شود را به کمک WinRAR (با فرمت RAR)، فشرده کنید.
گام سوم: حالا عکس و فایل فشرده‌شده را به دسکتاپ منتقل کنید. البته اگر تسلط کافی بر روی دستورات کامند دارید، نیازی به انتقال فایل‌ها به دسکتاپ ندارید.
گام چهارم: CMD را اجرا نموده و دستور«CD Desktop» را تایپ کرده و سپس کلید Enter را بفشارید. (به کمک دستور CD، دایرکتوری جاری را تغییر می‌دهید.)
گام پنجم: در ادامه دستور زیر را تایپ کنید:
copy /b Image-Name.jpg + File-Name.rar Final-Name-Of-Image.jpg
در دستور بالا، به جای Image-Name، نام عکس، به جای File-Name، نام فایل فشرده‌شده و به جای Final-Name-Of-Image، نام دلخواهتان را وارد نمایید. عکسی که شامل فایل فشرده است با نام دلخواه و انتخابی شما و در دسکتاپ ایجاد می‌شود. گام ششم: حالا اگر بر روی فایل تصویری جدید کلیک کنید، تنها عکس نمایش داده می‌شود و برای نمایش فایل مخفی باید از روش دیگری بهره برد.
دسترسی به فایل مخفی‌شده در عکس
برای دسترسی به فایل مخفی، باید تصویر دارای فایل را در

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود