6 مرداد 1393
شماره خبر: 126623

چند نرمش ساده برای رهایی از اسپاسم گردن و شانه

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

چند نرمش ساده برای رهایی از اسپاسم گردن و شانه


اسپاسم شانه و گردن معمولا به علت فشار زیاد بر این دو ناحیه به وجود می‌آید و فشارهای عصبی نیز بر شدت اسپاسم شانه و گردن موثرند.
غلامحسین کاظمیان متخصص ارتوپد گفت: اسپاسم‌ها و یا گرفتگی‌ بیشتر در ناحیه‌ی پشت گردن، شانه و ساق صورت می‌گیرد و باعث سفتی و انقباض عضله و عدم توانایی در استفاده از عضله می‌شود. وی اظهار کرد: ایجاد کشش و ماساژ در بهبود درد اسپاسم موثر است و همچنین استفاده از کمپرس یخ در ناحیه‌ی مورد نظر در التیام درد مفید است.
کاظمیان با بیان اینکه ورزش کردن در جلوگیری از اسپاسم‌ها موثر است افزود: نرمش‌های مناسب برای درمان اسپاسم شانه به این صورت است که در حرکت اول در حالت ایستاده شانه‌ها را بالا می‌بریم و بعد از 15 ثانیه به حالت اول باز می‌گردانیم، در حرکت دوم در حالت ایستاده و یا نشسته شانه‌ها را به صورت دورانی رو به جلو و عقب حرکت می‌دهیم و این عمل را نیز 15 ثانیه انجام می‌دهیم. این دو حرکت را چند بار در روز تکرار می‌کنیم. وی در مورد درمان اسپاسم گردن نیز اظهار کرد: نرمش‌هایی برای درمان دردهای اسپاسم گردن وجود دارد از جمله اینکه دست را ابتدا بر روی پیشانی قرار داده و سر را بدون اینکه حرکت دهیم به دست فشار می‌دهیم سپس دست خود را بر روی شقیقه‌ی راست گذاشته و دوباره سر را به دست فشار می‌دهیم و بر روی شقیقه‌ی چپ نیز همین عمل را انجام داده و در پایان دو دست را بر هم قلاب کرده و پشت سر می‌گذاریم و دوباره سر را به دستان فشار می‌دهیم. هر حرکت 15 ثانیه انجام شده و در روز چند بار انجام می‌دهیم وی در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اسپاسم گردن بهتر است از ورزش‌های کششی بهره برد و از کم‌آبی بدن جلوگیری شود و همینطور پشت میز و صندلی باید درست نشسته شود.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود