22 آبان 1393
شماره خبر: 131670

مواد غذایی با خواص گیاهی پنهان که حتی فکرش را هم نمی کنید

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

مواد غذایی با خواص گیاهی پنهان که حتی فکرش را هم نمی کنید


یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم.
گیاه خوار بودن بر خلاف ظاهر ساده اش، قوانین خاص خود را دارد. مرغ، گوشت، ماهی یا هر قسمت از بدن هر جانوری در این رژیم غذایی جای ندارد. با این وضع اگر گیاه خواران رژیم غذایی خود را به خوبی تنظیم نکنند مستعد ترین افراد برای ابتلا به آلرژی ها هستند. با این حال تعداد افراد گیاه خوار در دنیا کم نیست. غذا های محبوب این افراد معمولا بر خلاف ظاهرشان، تنها سبزیجات و گیاهان نیستند. در ادامه 4 غذای محبوب این گروه را بررسی می کنیم:
1- قرص نعناع و آدامس نعنایی
برای تنفس بهتر و خنک شدن دهان، قرص نعناع رایج ترین ماده غذایی میان مردم است. آدامس نعنایی معمولا مقداری ژلاتین و ماست ژله دارد که به آن حالت انعطاف می دهد. اما همین مواد خود از محصولات حیوانی فراوری شده بدست می آیند.
2- موز
به نظر می رسد که موز غذایی کاملا گیاهی و منبع پتاسیم برای گیاه خواران است. اما وقتی این میوه به بازار می آید معمولا برای افزایش ماندگاری آن، ماده ای روی آن اسپری می شود که خاستگاه جانوری دارد. این ماده از پوست موز جذب میشود تا کاملا سالم بماند.
3- چیپس
برچسب غذایی روی چیپس ها ممکن است همه چیز را به شما نگوید. برخی از برند ها برای طعم دادن به محصول خود از مواد و آنزیم های حیوانی نیز استفاده می کنند. مثلا در برخی موارد از چربی مرغ یا ماهی و یا دوده ی گوشت کباب شده استفاده می شود.
4- آب پرتقال
آب پرتقالی که ما به عنوان ماده ی سلامت قلب می شناسیم، بعضا دارای مقادیری امگا-3 است که از ماهی هایی نظیر تیلاپیا و ساردین بدست می آید. همچنین ویتامین D اضافه شده به این آبمیوه، از ماده ای بدست می آید که خود محصولی از پشم گوسفند است.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود