15 بهمن 1397
شماره خبر: 210144

چگونه از پوست در زمستان مراقبت کنیم ؟

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

چگونه از پوست در زمستان مراقبت کنیم ؟

برای جلوگیری ازحساسیت،خشکی والتهاب پوست وبه منظور سالم نگه داشتن پوست درفصل زمستان توصیه‌های زیرراعملی کنید.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زمستان سالم نگه داشتن و مراقبت از پوست است. سرمای زمستان باعث خشک شدن و التهاب پوست می‌شود؛ بنابراین آمدن فصل زمستان نمی‌تواند برای پوست خبر خوبی باشد.برای جلوگیری از حساسیت، خشکی و التهاب پوست و به منظور سالم نگه داشتن پوست در فصل زمستان توصیه‌های زیر را عملی کنید.

از آب ولرم استفاده کنید
شاید دوست داشته باشید در فصل زمستان پوست صورت را با آب گرم شستشو دهید، اما برای مراقبت بیشتر از پوست آن را با آب ولرم بشوئید. آب گرم روغن طبیعی پوست را می‌گیرد و در نتیجه پوست را خشک می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم در فصل زمستان هنگام شستشوی دست و صورت از آب ولرم استفاده کنید.

مقداری آب بنوشید
با خوردن آب و غذا‌های آبکی پوست را از درون آبرسانی کنید. میوه‌هایی مثل توت فرنگی، پرتقال، خیار و کاهو سرشار ا. آب هستند.

مرطوب کننده خوب استفاده کنید
مرطوب کننده‌هایی که در فصل تابستان استفاده می‌کردید مناسب فصل زمستان نیستند. هر فصلی محصولات مناسب و خاص خودش را دارد. هنگام خرید مرطوب کننده از محصولاتی که حاوی وازلین هستند فاصله بگیرید، زیرا باعث خشکی بیشتر پوست در آینده می‌شود. بهتر است از محصولاتی که بر پایه آب ساخته شده اند دوری کنید و محصولاتی که بر پایه روغن ساخته شده اند استفاده کنید. آکنه و جوش‌ها به راحتی با محصولات حاوی گلیسیرین، سرامید، سرم‌های آبرسان و اسید هیالورونیک درمان می‌شوند.

شب‌ها از پوست مراقبت کنید
زانو، آرنج، دست‌ها و پا‌ها قسمت‌هایی از بدن هستند که در فصل زمستان بیشتر در معرض خشکی قرار دارند. قبل از خواب به این قسمت‌ها کرم مرطوب کننده بزنید و دستکش و جوراب بپوشید تا مرطوب کننده تاثیر بیشتری روی پوست بگذارد. این کار را برنامه شبانه هر روزه خود کنید تا در فصل زمستان دچارخشکی پوست نشوید.

لایه برداری کنید
در فصل زمستان هفته‌ای یک بار از اسکراب ملایم صورت و بدن استفاده کنید. اسکراب را به شکل دایره‌ای روی پوست بمالید و با آب ولرم بشوئید. لایه بردار سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست را نرم و سالم نگه می‌دارد. اگر پوست خشک دارید لایه بردار استفاده نکنید.

ماسک خانگی درست کنید
ثابت شده است که ماسک‌های خانگی تاثیر بیشتری روی پوست می‌گذارند. پیشنهاد ما این است که از مرطوب کننده‌های طبیعی مثل آلوئه ورا، روغن جوجوبا، روغن زیتون، ماست، عسل و آووکادو استفاده کنید. در فصل زمستان ماسک آبرسان را هفته‌ای دو بار استفاده کنید.شاید زیاد حوصله رسیدگی به پوست را نداشته باشید، اما اگر می‌خواهید از خشک شدن پوست جلوگیری کنید و پوستی سالم و زیبا داشته باشید پیشنهاد می‌کنم وقت بگذارید و توصیه‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است را به برنامه روزانه خود در فصل زمستان تبدیل کنید. زیرا هیچ چیزی به اندازه داشتن پوست سالم ظاهرتان را جذاب نمی‌کند.

منبع:جام نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود