یافتن و برطرف کردن ایرادات خودرو به زبان ساده
سپیدارآنلاین: گروه جالب و خواندنی
هر کدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانههایی است که میتواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند.
بعضی از مشکلات تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه قابل شناسایی است. اما بعضی از ایرادات را میتوان شخصا پیدا و برای رفع آن اقدام نمود.تعدادی از عیوب خودرو و علل بوجود آمدن آن در ادامه ذکر میشود.
مشکل: کلاچ به راحتی پایین میرود، ولی دندهها عوض نمیشوند
توضیح مشکل: پدال کلاچ را فشار میدهید و پدال به زمین میرسد. با اینکه پدال به زمین رسیده است، ولی شما هنوز نمیتوانید دندهها را عوض کنید. این مشکل در برخی خودروها ممکن است ناگهانی صورت گیرد و در برخی به تدریج.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کابل اتصال کلاچ خراب شده است.
کابل اتصال کلاچ قطع شده است.
در مدار هیدرولیک کلاچ روغن تمام شده است.
در مدار هیدرولیک کلاچ نشت وجود دارد.
مشکل: تعویض دنده مشکل است
توضیح مشکل: هنگامی که موتور گرم است و دنده را عوض میکنید، احساس برخورد آهن در گیربکس میکنید. گاهی تعویض دنده خیلی مشکل میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن گیربکس کم شده است.
روغن گیربکس کثیف شده است.
در گیربکس مشکل درونی ایجاد شده است.
سرعت گاز ندادن موتور خیلی بالا است.
اتصالات CV یا U خودرو شما فرسوده شده اند.
اتصال گیربکس از تنظیم خارج شده است و یا خراب شده است.
مشکل: دنده کم کردن سخت شده است
توضیح مشکل: با گاز ندادن، دنده اتوماتیک خودرو شما معکوسهای ناگهانی میدهد و روان کار نمیکند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اتصال گیربکس از تنظیم خارج شده است و یا خراب شده است.
میزان روغن در گیربکس درست نیست.
در گیربکس مشکل درونی ایجاد شده است.
مشکلی در موتور ایجاد شده است.
در سیستمهای کنترل گیربکس الکترونیکی مشکلی ایجاد شده است.
مشکل: پدال کلاچ به نظر معمولی است، ولی دنده نمیتوان عوض کرد
توضیح مشکل: پدال کلاچ را فشار میدهید، ولی دنده را نمیتوانید عوض کنید. سعی نکنید که با زور دنده را عوض کنید. این مشکل معمولا ناگهانی صورت میگیرد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اتصال گیربکس گیر کرده است.
در گیربکس مشکل درونی ایجاد شده است.
کلاچ ممکن است که رها نکند.
مشکل: کلاچ سر میخورد
توضیح مشکل: پدال کلاچ را فشار میدهید و دنده عوض میکنید، سرعت موتور زیاد میشود، ولی سرعت خودرو تغییر نمیکند. بنظر میرسد که کلاچ سر میخورد و درست چسبندگی ندارد. سر خوردن بیشتر باعث آسیب رساندن به سیستم کلاچ میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کلاچ باید تنظیم شود.
صفحه کلاچ فرسوده شده است.
صفحه کلاچ روغنی شده است.
اتصال کلاچ گیر کرده است.
مشکل: دنده از جا میپرد
توضیح مشکل: تعویض دندهها خوب انجام میشود، ولی با گاز دادن، دنده از جا میپرد و به وضعیت خلاص در میآید. این مشکل به تدریج بدتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
درون گیربکس مشکلی ایجاد شده است.
اتصال گیربکس احتیاج به تنظیم دارد
مشکل: صدای وز وز از جعبه دنده شنیده میشود
توضیح مشکل: هرگاه که در دنده جلو و یا عقب حرکت میکنید، صدای وزوزی شنیده میشود. این صدا هنگامیکه در حالت پارک یا خلاص هستید شنیده نمیشود و با مدتی رانندگی، این صدا از بین میرود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن گیربکس خیلی کم است.
روغن گیربکس کثیف شده است.
در درون گیربکس مشکلی پدید آمده است.
مبدل گشتاور خراب شده است.
مشکل: از گیربکس صدای غیر عادی شنیده میشود
توضیح مشکل: هرگاه که رو به جلو و یا عقب شروع به حرکت میکنید، صدای جیغی از خودرو به گوش میرسد. با رانندگی بیشتر، این صدا بیشتر میشود. در حالت خلاص این صدا شنیده نمیشود. مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن گیربکس کم شده است.
روغن گیربکس کثیف شده است.
دردرون گیربکس خرابی ایجاد شده است.
مبدل گشتاور خراب شده است.
فیلتر روغن کثیف شده است.
فلایویل شل شده است و یا خراب شده است
مشکل: چرخها در حین رانندگی لرزش دارند
توضیح مشکل: در حین رانندگی، در فرمان احساس لغزش میکنید که بنظر میرسد از چرخها منتقل میشود. هرچه این ارتعاشات بیشتر باشد، مشکل بدتر است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
چرخها به بالانس احتیاج دارند.
چرخها خورده شده اند.
چرخ کج و یا خراب شده است.
پیچهای چرخ شل شده اند.
قسمتهایی در فرمان خورده شده و یا خراب شده است.
مشکل: لاستیکها در یک لبه بیش از لبه دیگر خورده میشوند
توضیح مشکل: متوجه میشوید که لاستیکها در لبه درونی یا بیرونی خیلی بیشتر خورده شده اند. لبه دیگر و مرکز خیلی سالمتر بنظر میرسند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
مشکلات میزان فرمان، فاصله زیاد بین چرخها.
مشکلات میزان فرمان، عدم موازی بودن.
مشکل: لاستیکها در مرکز بیش از لبهها خورده میشوند
توضیح مشکل: متوجه میشوید که لاستیکها در مرکز خیلی بیشتر خورده شده اند، ولی لبهها خیلی بهتر بنظر میرسند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فشار چرخها خیلی زیاد است.
چرخها به اندازه کافی جابجا نشده اند.
مشکل: لاستیکها در دو لبه بیش از مرکز خورده میشوند
توضیح مشکل: متوجه میشوید که لاستیکها در دو لبه خیلی بیشتر خورده شده اند، ولی در مرکز خوب هستند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فشار چرخها خیلی کم است.
چرخها به اندازه کافی جابجا نشده اند.
مشکل: ریپ زدن موتوردر حال حرکت
توضیح مشکل: روشن شدن موتور و حرکت آن بدون مشکل است، ولی هنگامیکه سعی میکنید با سرعت ثابت حرکت کنید، موتور بد کار میکند. مشاهده میکنید که عملکرد موتور هنگامیکه گرم و سرد است متفاوت است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودروی شما دارای کاربراتور است، دهانه آن ممکن است تنظیم نباشد و یا خراب شده باشد.
موتور ممکن است خیلی داغ شده باشد.
تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است در فشار خیلی کمی کار کند.
زمانبندی احتراق ممکن است غلط باشد.
ممکن است مشکل احتراق وجود داشته باشد.
ممکن است مشکلی در کامپیوتر کنترل کننده خودرو وجود داشته باشد.
فیلتر بنزین ممکن است که گرفتگی داشته باشد.
مبدل گشتاور در گیربکس ممکن است که در زمان صحیحی قفل نکند یا سر بخورد.
ممکن است نشت در سیستم واکیوم وجود داشته باشد.
موتور ممکن است مشکل مکانیکی داشته باشد.
سوپاپ Egr ممکن است گیر کرده باشد.
اکسلها ممکن است شل شده باشند یا خوردگی داشته باشند.
انژکتورهای سوخت ممکن است کثیف شده باشند.
مشکل: صدای سوت آرام از موتور در حال کار کردن شنیده میشود
توضیح مشکل: موتور ممکن است که خوب کار کند یا با مشکل. معمولا به این صدا هنگامی توجه میشود که موتور مشکلی داشته باشد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
موتور جوش آورده است.
سیستم اگزوز یا مبدل کاتالیتیک وصل شده است.
خط واکیوم قطع شده است.
نشت از یک وسیله واکیوم.
مشکل: هنگامیکه به موتور گاز داده نمیشود، صدای کلیک از آن شنیده میشود
توضیح مشکل: با گاز ندادن از موتور صدای کلیک و برخورد فلز ضعیف شنیده میشود. این صدا با گرم شدن موتور بیشتر میشود و هنگام حرکت معمولا شنیده نمیشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
سوپاپها باید تنظیم شوند.
روغن موتور کم شده است.
فشار روغن موتور پایین آمده است.
مشکل: صدای تق تق از اگزوز
توضیح مشکل: با فشار دادن پدال گاز، از اگزوز صدای تق تق میشنوید. کار کردن موتور بنظر خوب میرسد، ولی مصرف سوخت بالا رفته است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در سیستم واکیوم نشت وجود دارد.
یک یا چند تا از انژکتورهای خودروی شما نشت دارند.
در اگزوز خودرو سوراخی پدید آمده است.
مشکل: دود خاکستری از اگزوز
توضیح مشکل: متوجه دود خاکستری از اگزوز در هنگام روشن کردن خودرو میشوید. این دود ممکن است که با گرم شدن خودرو کمتر شود. رنگ آن نیز ممکن است کمی به آبی بزند. این مشکل با زمان زیاد میشود و میزان دود، وخامت اوضاع را بیان میکند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
رینگ پیستون خورده شده.
خوردگی بوش سوپاپ.
خرابی بوش سوپاپ.
مشکل: مصرف روغن بیش از حد معمول است و از اگزوز دود بیرون میآید
توضیح مشکل: متوجه میشوید که سطح روغن هنگام تعویض روغن بسیار پایین است. به نظر میرسد که روغن توسط موتور سوخته میشود. قدرت خودرو نیز کم شده است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
سیستم Pcv درست عمل نمیکند.
موتور ممکن است مشکل مکانیکی داشته باشد.
واشرهای سوپاپ موتور ممکن است فرسوده شده باشند.
رینگهای پیستون موتور ممکن است فرسوده شده باشد
مشکل: مصرف سوخت بیش از حد است و بوی زیادی از اگزوز میآید
توضیح مشکل: متوجه میشوید که یک باک بنزین مانند سابق دوام نمیآورد. اگزوز نیز بوی تخم مرغ گندیده میدهد. احتمالا قدرت خودرو نیز کمتر از سابق شده است. این مشکل به تدریج زیاد میشود تا به جایی برسد که خودرو دیگر روشن نشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودرو شما دارای کاربرانور است، دهانه آن یا درست تنظیم نشده است و یا درست کار نمیکند.
موتور ممکن است مشکل مکانیکی داشته باشد.
تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است در فشار بسیار بالایی کار کند.
زمان بندی احتراق میتواند غلط باشد.
ممکن است مشکل در سیستم احتراق باشد.
در کامپیوتر مرکزی کنترل خودرو ممکن است مشکلی ایجاد شده باشد.
موتور ممکن است خیلی داغ شده باشد.
یک قطعه کنترل آلودگی ممکن است درست عمل نکند.
انژکتورهای سوخت ممکن است نیمه باز مانده باشند.
مشکل: بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز به مشام میرسد
[/bتوضیح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوی بسیار بدی از اگزوز میشوید. این بو مشابه بوی تخم مرغ گندیده است. احتمالا مصرف سوخت خودرو شما نیز بالا رفته است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در سیستم کنترل الکترونیک موتور اشکالی پیدا شده است.
مشکل سیستم احتراق وجود دارد.
تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است خراب شده باشد.
موتور ممکن است که مشکل مکانیکی داشته باشد و یا موتور خیلی داغ شده است.
[b]مشکل: بوی بنزین زیادی از اگزوز به مشام میرسد
توضیح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوی بنزین از اگزوز میشوید. این بو ممکن است به حدی زیاد باشد که فکر کنید خودرو شما نشت بنزین دارد. احتمالا مصرف سوخت شما نیز بالا رفته است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در سیستم کنترل الکترونیک موتور اشکالی پیدا شده است.
مشکل سیستم احتراق وجود دارد.
انژکتورهای بنزین کثیف شده ان و یا گرفته اند.
موتور ممکن است که مشکل مکانیکی داشته باشد.
ممکن است نشت در سیستم واکیوم وجود داشته باشد.
اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، دهانه آن ممکن است گیر کرده باشد و بسته شده باشد.
مشکل: سرعت موتور زیاد نمیشود
توضیح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار میدهید، سزعت موتور کم میشود. برای زیاد کردن سرعت باید خیلی کم پدال گاز را فشرد. قدرت کلی حودرو کم شده است. این مسکل به مرور زمان بدتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.
فیلتر بنزین ممکن است که با گل گرفته باشد.
پمپ بنزین ممکن است که فرسوده باشد.
زمان بندی احتراق ممکن است اشتباه باشد.
آب ممکن است در بنزین مخلوط شده باشد.
مبدل کاتالیتیک ممکن است وصل شده باشد.
مشکل: با خاموش کردن خودرو، موتور همچنان کار میکند
توضیح مشکل: موتور خوب کار میکند، ولی نمیخواهد که خاموش بشود. بعد از اینکه برای مدتی رانندگی کردید، سویچ را میجرخانید که موتور خاموش شود، ولی موتور برای چند ثانیه کار میکند. در ابتدا این مشکل گاهی صورت میگیرد و به تدریج بیشتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
یک یا چند انژکتور بنزین نشت دارند.
دور موتور در حالت گاز ندادن خیلی بالا تنظیم شده است.
زمان بندی احتراق درست تنظیم نشده است.
مشکل: با توقف سریع، خودرو خاموش میشود
توضیح مشکل: در حال رانندگی هستید و همه چیز خوب است تا اینکه پا را از پدال گاز بر میدارید و ترمز میکنید، در این هنگام موتور میلرزد و ممکن است خاموش شود. این مشکل ناگهانی صورت میگیرد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
یک مجرای ورودی سوخت و هوا نشت دارد.
اتصال پدال گاز به موتور ممکن است احتیاج به تعمیر یا تعویض داشته باشد.
در سیستم الکترونیکی کنترل موتور مشکلی ایجاد شده است.
مشکل: در حالت گاز ندادن موتور روان نیست و یا وقتی سرد است با گاز ندادن خاموش میشود
توضیح مشکل: هنگامیکه موتور سرد است و شما پا را از روی پدال گاز بر میدارید، موتور خیلی بد کار میکند و گاهی نیز خاموش میشود. با حرکت سریع موتور همه چیز بنظر مناسب میآید. این مشکل به مرور زمان بدتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودروی شما دارای کاربراتور باشد، دهانه آن ممکن است تنظیم نباشد و یا خراب شده باشد.
در واکیوم سیستم مکش هوا ممکن است نشت وجود داشته باشد.
دور موتور در هنگام گاز ندادن ممکن است درست تنظیم نشده باشد.
ممکن است مشکلی در سیستم احتراق وجود داشته باشد.
زمان بندی احتراق ممکن است درست تنظیم نشده باشد.
در کامپیوتر کنترل کننده موتور ممکن است مشکلی پیش آمده باشد.
سوپاپ Egr ممکن است خراب شده باشد.
ممکن است در موتور مشکل مکانیکی پدید آمده باشد.
انژکتورهای بنزین ممکن است کثیف شده باشند.
مشکل: قدرت موتور کم شده است
[/bتوضیح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار میدهید، بنظر میرسد که خودرو قدرت سابق را ندارد. ممکن است صدا و ارتعاشات عجیبی را نیز احساس کنید.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.
شمعها یا وایر آنها ممکن است خراب شده باشند.
ممکن است مسکل دیگری در سیستم احتراق باشد.
ممکن است موتور مشکل مکانیکی داشته باشد.
سیستم اگزوز ممکن است گرفته باشد.
مبدل کاتالیتیک ممکن است گرفته شده باشد.
فیلتر بنزین ممکن است گرفته باشد.
[b]مشکل: موتور ضعیف کار میکند
توضیح مشکل: با فشردن پدال گاز، موتور مانند سابق حرکت نمیکند. احساس میکنید که قدرت موتور کم شده است. این مشکل بتدریج بدتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.
شمعها ممکن است کثیف باشند و یا خورده شده باشند.
کابل شمعها ممکن است خراب شده باشد.
ممکن است مشکلی در سیستم احتراق وجود داشته باشد.
فیلتر سوخت ممکن است گرفته باشد.
آب ممکن است با بنزین ترکیب شده باشد.
اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، ممکن است پمپ شتاب یا مدار قدرت آن خراب باشد.
مبدل کاتالیتیک ممکن است گرفته باشد.
مشکل: موتور در حال حرکت جهش میکند
توضیح مشکل: موتور خوب روشن میشود و حرکت آن نیز خوب است. هنگامیکه سعی میکنید تا با سرعت یکنواخت حرکت کنید، موتور جهش میکند و بد کار میکند. متوجه میشود که سرد و گرم بودن در عملکرد موتور تاثیر دارد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودروی شما کاربراتور دارد، دهانه آن ممکن است تنظیم نباشد و یا خراب شده باشد.
موتور ممکن است خیلی داغ شده باشد.
تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است در فشار خیلی پایینی تنظیم شده باشد.
زمانبندی احتراق ممکن است غلط تنظیم شده باشد.
ممکن است در سیستم احتراق مشکلی پدید آمده باشد.
ممکن است در سیستم کنترل کامپیوتری موتور مشکلی پدید آمده باشد.
فیلتر هوا ممکن است گرفته باشد.
مبدل گشتاور در گیربکس ممکن است در زمان غلط قفل کند یا ممکن است سر بخورد.
ممکن است در سیستم واکیوم نشت وجود داشته باشد.
موتور ممکن است مشکلات مکانیکی داشته باشد.
سوپاپ Egr ممکن است باز مانده باشد.
اکسلهای حرکت ممکن است شل شده باشند یا خوردگی داشته باشند.
انژکتور سوخت ممکن است کثیف شده باشد.
مشکل: خودرو به بالا و پایین میرود
توضیح مشکل: با حرکت و عبور از روی یک دست انداز، احساس میکنید که خودرو چند بار بالا و پایین میرود. این مشکل معمولا تدریجی بدتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کمک فنرها فرسوده شده اند.
اتصالات کمک فنرها شکسته است.
مشکل: خودرو در حال حرکت به یک جهت کشیده میشود
توضیح مشکل: در حین حرکت متوجه میشوید که خودرو به یک سمت کشیده میشود. این مساله ممکن است جزئی باشد و نادیده گرفته شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
همه چرخها دارای فشار باد مساوی نمیباشند.
چرخها تنظیم نیستند.
یکی از ترمزها قفل میکند و رها نمیکند.
اتصالات فرمان و یا برخی از قطعات آن شل شده است.
چرخها بصورت یکسان ساییده نشده اند.
مشکل: خودرو به چپ و راست میرود
توضیح مشکل: در حرکت احساس میکند که همواره باید توسط فرمان، مسیر حرکت را تنظیم کنید. این مشکل در سرعتهای بالا بیشتر محسوس است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
خودرو بیش از حد بارگذاری شده است و یا بار در یک سمت آن بیشتر از سمت دیگر است.
چرخها تنظیم نیستند.
چرخ دنده فرمان از تنظیم خارج شده است و باید تعویض شود.
فنرهای خودرو ضعیف شده اند.
بلبرینگهای چرخهای جلو از تنظیم خارج شده اند و یا فرسوده شده اند.
مشکل: فرمان حرکات جهشی انجام میدهد
توضیح مشکل: با حرکت آرام، متوجه میشوید که فرمان حرکت جهشی انجام میدهد. در هدایت خودرو مشکلی وجود ندارد. این مشکل به تدریج بدتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
تسمه فرمان هیدرولیک شل شده است.
روغن پمپ هیدرولیک فرمان کم شده است.
دور موتور در هنگام گاز ندادن خیلی کم است.
پمپ هیدرولیک فرمان مشکل دارد.
اتصالات فرمان با چیزی برخورد میکنند.
مشکل: فرمان ارتعاش میکند
توضیح مشکل: فرمان در سرعتهای بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ارتعاش میکند. این لغزش به خودرو نیز منتقل میشود. گاهی این مشکل فقط هنگام ترمز گرفتن مشاهده میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روتورهای ترمز خراب شده است.
پیچهای چرخ شل شده اند.
چرخها از بالانس خارج شده اند.
اتصال فرمان شل است.
چرخها کج و یا خراب شده اند.
چرخها خیلی خورده شده اند.
مشکل: پدال ترمز ارتعاش میکند
توضیح مشکل: با فشردن پدال ترمز، احساس میکنید که پدال ارتعاش میکند. بنظر میرسد که چیزی در حال جدا شدن است. اگر خودروی شما داری سیستم Abs است، این مساله عادی است، ولی در غیر این صورت این یک مشکل است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روتورهای ترمز خورده شده اند.
اتصالات فرمان شل شده است.
پیچهای چرخها شل شده اند.
چرخها از بالانس خارج شده اند.
چرخها خراب شده اند.
چرخها خیلی خورده شده اند.
مشکل: ترمزها کشیده میشوند
توضیح مشکل: با حرکت متوجه میشوید که خودرو به یک سمت کشیده میشود. ترمز شما ممکن است گرفته شده باشد، بدون اینکه شما مطلع باشید. گاهی بوی سوختگی نیز به مشام میرسد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
دیسک ترمز قفل کرده است.
ترمز دستی رها نمیکند.
یک قسمت در سیستم ترمز شکسته است و یا شل شده است.
کفشک ترمز زنگ زده است.
مشکل: یکی یا چند تا از ترمزها قفل میکند
توضیح مشکل: با فشردن پدال ترمز، خودرو به یک سمت شدیدا کشیده میشود. بنظر میرسد که ترمزها در یک سمت خودرو خوب کار میکنند و در سمت دیگر کار میکنند. این کشیده شدن فقط در هنگام ترمز گرفتن است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
لنتها روغنی شده اند و باید تعویض شوند.
لنتها شل شده اند و باید تنظیم شوند.
سیلندر چرخ خراب شده است.
بلبرینگهای چرخ جلو از تنظیم خارج شده اند.
مشکل: ارتعاشات عرضی فرمان
توضیح مشکل: متوجه ارتعاش عرضی در فرمان میشوید، این ارتعاشات هنگامیکه روی سطح ناهموار هستید بدتر است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
چرخهای شما ار بالانس خارج شده اند.
فشار چرخها درست نیست.
چرخها خورده شده اند.
یک قسمت از اتصالات فرمان شل و یا خراب شده است و باید تعویض شود.
قطعات سیستم تعلیق خورده شده اند
مشکل: پدال ترمز با فشردن به زمین میرسد
توضیح مشکل: با فشردن پدال ترمز، متوجه میشوید که به راحتی به زمین میرسد. ترمز نیز خیلی ضعیف عمل میکند در این حالت.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن ترمز خیلی کم است و یا وجود ندارد.
سیلندر اصلی ترمز خراب است.
در سیستم ترمز هوا محبوس شده است.
مشکل: ترمزها به سختی خودرو را متوقف میکنند
توضیح مشکل: فشردن پدال ترمز باعث توقف خودرو نمیشود. در هنگام ایست، ترمزها باید خیلی محکم فشرده سوند تا خودرو را ساکن نگاه دارند. اغلب برای توقف خودرو احتیاج به چند بار ترمز گرفتن است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن ترمز خیلی کم است و یا تمام شده است.
سیلندر اصلی ترمز خراب شده است.
در سیستم ترمز هوا محبوس شده است.
لنتهای ترمز خورده شده اند و یا خیس هستند.
مشکل: پدال ترمز خیلی محکم شده است
توضیح مشکل:پدال ترمز خیلی سخت شده است و ترمز گرفتن کار دشوار. این مشکل ناگهانی پدید میآید.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
بوستر ترمز شما خراب شده است.
شیلنگ واکیوم بوستر ترمز نشت دارد و یا قطع شده است.
در یکی از شیلنگهای ترمز، خم شدگی پدید آمده است که مشکل ساز است.
پدال ترمز به چیزی گیر میکند و خوب نمیتواند حرکت کند.
مشکل: قدرت ترمز به تدریج کم میشود
توضیح مشکل: همه چیز خوب کار میکنید تا اینکه شما در پشت ترافیک قرار میگیرید و از ترمز زیاد استفاده میکنید. در این هنگام احساس میکنید که قدرت ترمز بتدریج کم میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
لنتهایی که برای شما نصب شده اند دارای کیفیت خوبی نیستند و باید تعویض شوند.
ترمزهای شما بدلیل قفل کردن داغ شده اند.
ترمزها بدلیل اینکه چیزی صد راه رسیدن هوا به آنها شده است داغ کرده اند.
روغن ترمز کثیف شده است و یا از روغن صحیحی برای ترمز استفاده نشده است.
لنتهای شما روغنی شده اند و باید تعویض شوند.
مشکل: ترمز خیلی پایین میگیرد
توضیح مشکل: پدال ترمز خیلی پایین میگیرد و خیلی باید آن را فشار داد. ترمز خوب عمل میکند و فقط گرفتن آن خیلی پایین است. این مشکل با هر بار فشردن پدال بدتر میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن ترمز کافی نیست.
مدار هیدرولیک هوا گرفته است.
لنتهای ترمز خیلی خورده شده اند.
بوستر ترمز خراب است و یا سوپاپ آن نشت دارد.
روغن ترمز کثیف شده است و یا از روغن نامناسبی استفاده شده است.
مشکل: پدال ترمز خیلی نرم شده است
توضیح مشکل: هرگاه که پدال ترمز را فشار میدهید متوجه میشوید که خیلی نرم و اسفنجی شده است. ممکن است با چند بار فشردن آن، دوباره مانند اول بشود، ولی به محض بداشتن پا از روی آن مجددا نرم میشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در یکی از شیلنگهای ترمز نشت وجود دارد.
در مدار هیدرولیک هوا وارد شده است.
روغن ترمز کثیف شده است و یا از روغن نامناسبی استفاده شده است.
ترمزها خیلی خورده شده اند.
منبع باشگاه خبرنگاران