11 آبان 1393
شماره خبر: 131104

خریداران خودرو جیلی هوشیار باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه مردم و مسئولین

احتراما باستحضار میرساند اینجانب در تاریخ 93/7/15 بدلیل خرابی قطعه دیسک وصفحه کلاچ خودروی جیلی EC7با شماره شاسی(DN011630) به نمایندگی آذرخشی –میر حسینی شهرستان زاهدان(کد2511) مراجعه نموده ولی..
متاسفانه علیرغم گذشت حدود یکماه و بدنبال پیگیریهای متعدد ،هیچ خبری از قطعه مزبور نبوده وهیچ کس هم در این زمینه پاسخگو نیست(بند الف ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو :خدمات پس از فروش: عبارت است از کلیه خدمات پس از فروش یک محصول از قبیل ضمانت، تعهد، (پشتیبانی خدمات، تعمیر آن وتامین قطعات استاندارد) که موجب تضمین کارکرد مطلوب محصول می‌باشد) شایان ذکر است که مشکل خودروی اینجانب بدلیل اختلال در عملکرد صفحه کلاچ بوده ونه استهلاک ومصرف شدن قطعه اشاره شده ،بنحوی که پس از چند بار فشردن کلاچ ،پدال با تاخیر برگشته وسبب جا نخوردن دنده میگردد (تبصره 4 ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو: تعویض قطعات مصرفی و قطعات استهلاکی که ناشی از عیب موجود در هر یک از مجموعه های خودرو باشد بر عهده عرضه کننده بوده و مشمول تضمین می‌گردد.) با این اوصاف ، نمایندگی مربوطه عنوان کرد که گارانتی دیسک و صفحه کلاچ خودروی شما ۱۰هزار کیلومتر بوده وجزءلوازم مصرفی است .علی ایحال اینجانب پذیرفتم که با هزینه شخصی قطعات فوق تعویض شود ولیکن علیرغم سپردن مبلغ ۵۰ هزار تومان بعنوان بیعانه برای سفارش قطعه وگذشت زمان طولانی هنوز مشکل بنده حل نشده است. لذا با عنایت به ماده 26 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو(ماده 26 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو : عرضه کننده موظف است سیستمی را برای تامین و توزیع به موقع قطعات یدکی مورد نیاز واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز آنها براساس ضوابطی که توسط وزارت صنایع و معادن ابلاغ می شود جهت ارایه به مصرف کنندگان طراحی و اجراه نماید) که وظیفه تامین بموقع قطعات خودروها را بر عهده عرضه کننده قرار داده است ونیز با توجه به گذشت یکماه از زمان در خواست قطعه وعدم تامین قطعه ، ،اینجانب مراتب شکایت خود را از شرکت جیلران موتور به جهت خسارت وارده به اینجانب ،بدلیل عدم کارآیی خودرو ،عدم پاسخگویی مناسب و عدم اطلاع رسانی از چگونگی وپیشرفت مراحل تامین قطعه(مواد 28و29و30 آیین نامه ق.ح.م.خ) ، اعلام نموده وخواهان جدی مطالبات ذی حق خود به جهت وظایف وتکالیف مشخص خودروسازان در قبال مشتریان میباشم.( ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو : عرضه کنندگان خودرو موظف هستند رضایت مصرف کننده را از خدمات ارایه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تامین نمایند چنانچه رضایت مصرف کننده تامین نشود وی بدوا می تواند شکایت خود را در مور خودرو‌های ساخت داخل به وزارت صنایع و معادن و در مورد خودرو های وارداتی به وزارت بازرگانی تسلیم نماید شکایت مصرف کننده از سوی مرجع ذی ربط ظرف 30 روز مورد رسیدگی قرار می گیرد) ازطرفی با توجه به تبلیغ روز افزون شرکت مزبور برای فروش خودروهای مربوطه و عدم التزام آن شرکت به تعهدات ذاتی خود ، بنظر میرسد با عنایت به مغرور نمودن خریداران به آرامش خاطر از حیث کیفیت قطعات ونیز ارائه خدمات پس از فروش در زمان خرید خودرو، بتوان مشخصا عنوان کلاهبرداری را برای این امر متصور شد.
با سپاس فراوان
حسین زاده۸/۸/۹۳

ميهمان
پاسخ 14/11/1393 - 10:26 فردین حسین زاده
با سلام وآرزوی توفیق
ضمن تشکر از درج مطلب ارسالی بنده و نیز انتخاب عنوان مناسب شما برای آن ،که بحق بیانگر روشنگری برای هموطنان عزیز ووظیفه شناسی آن مجموعه در راستای انجام رسالت ذاتی رسانه ای بوده وبسیار قابل تقدیر است ،باستحضار میرساند چنانچه مورد پذیرش آن مجموعه محترم قرار بگیرد اینجانب بصورت افتخاری حاضر به همکاری و ارسال مطالب با موضوعات اجتماعی برای درج در سایت میباشم. با سپاس
ميهمان
پاسخ 10/12/1393 - 12:26 احمد
من هم بدلیل ضعیف بودن خرابی زود هنگام شکایت دارم کجا مراجعه کنم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود