27 خرداد 1400
شماره خبر: 255055

یا چربی دور قلب ارتباطی با چاقی و لاغری افراد دارد؟

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

یا چربی دور قلب ارتباطی با چاقی و لاغری افراد دارد؟


در حالی که ممکن است تنها افراد دارای اضافه وزن نگران چربی دور قلب باشند اما واقعیت این است که افراد لاغر نیز می‌توانند دچار این مشکل خطرناک شوند.
بر اساس تحقیقات جدید گزارش شده توسط پژوهشگران آمریکایی، چربی اضافی پریکاردیال که قلب را احاطه کرده است، خطر نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد، این خطر در زنان بیشتر از مردان است و هیچ ارتباطی با وزن افراد ندارد. دکتر ساتیش کنچیان، دانشیار پزشکی و قلب در دانشکده پزشکی Icahn در نیویورک، گفت: "ما می‌دانیم که چاقی خطر ابتلا به نارسایی قلبی را دو برابر می‌کند. اما دریافتیم که داشتن چربی اضافی پریکاردیال این خطر را بیش از حد و بیش از خطر نارسایی قلبی مرتبط با شاخص‌های شناخته شده چاقی مانند شاخص توده بدن و دور کمر افزایش می‌دهد. ". اما لاغر بودن به معنای قلب سالم نیست، این مطالعه گزارش می‌دهد که داشتن یک وزن ایده آل لزوما مردم را، از تجمع چربی در اطراف قلب یا آسیب‌های مرتبط با آن محافظت نمی‌کند. این مطالعه ۶۷۸۵ شرکت کننده داشت که تقریباً به طور مساوی بین زنان و مردان تقسیم شده است. از بین شرکت کنندگان لاغر این مطالعه که دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۲۵ بودند، حدود ۱۰ ٪ دارای مقدار زیادی چربی پریکاردیال بودند. این تعداد برای افراد دارای اضافه وزن به ۲۹ ٪ افزایش یافت (کسانی که BMI بین ۲۵ تا کمتر از ۳۰ داشتند) و ۵۵ ٪ برای گروه چاق در نظر گرفته شد.
برای پیشگیری چه باید کرد؟
ورزش کنید، درست غذا بخورید و خوب بخوابید. ارزیابی سلامت بسیار مهمتر از دانستن وزن بدن است. پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب که بر میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل غنی از فیبر، غذا‌های دریایی، آجیل، حبوبات و دانه‌ها و همچنین خوردن چند وعده غذایی بدون گوشت تاکید دارد، مهم است. ورزش با کاهش مقدار کل چربی در بدن، از جمله میزان چربی در اطراف قلب را کاهش می‌دهد. کنچایا توضیح داد، مقدار کافی از حرکت می‌تواند شامل پیاده روی سریع به مدت ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه در روز یا شمارش ۱۰ هزار قدم در روز باشد. دستورالعمل‌های فعلی انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی سریع یا رقص یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید مانند دویدن یا دوچرخه سواری داشته باشید.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود