17 مهر 1400
شماره خبر: 257219

روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در خانه ورزش کنید

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی



یک کارشناس ورزش گفت: افرادی که در خانه وسایل ورزشی ندارند می‌توانند پس از انجام نرمش‌های مناسب و گرم کردن به در جا دویدن و طناب زدن و انجام حرکت‌های هوازی بپردازند و توجه داشته باشند که در پایان باید مفاصل و عضلات خود را سرد کنند و ضربان خود را آرام آرام پایین بیاورند.
محمد کشاورزی در مورد اهمیت ورزش برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پایداری در برابر کرونا گفت: تردیدی نیست که هر چه فرد از لحاظ جسمانی در شرایط مناسب‌تری قرار داشته باشد سیستم دفاعی بدن وی نیز موثرتر عمل خواهد کرد.کشاورزی گفت: ورزش در فضاهای باز چون کوهنوردی و پیاده روی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای افراد توصیه می‌شود. همچنین ورزش در فضای خانه روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برای افراد بسیار کارآمد است. ورزش‌هایی انجام مثل دویدن، دوچرخه سواری، ورزش‌های استقامتی و کار با وزنه که فشار بالایی را به فرد تحمیل نکند می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.وی ادامه داد: افرادی که در خانه وسایل ورزشی ندارند می‌توانند پس از انجام نرمش‌های مناسب و گرم کردن به در جا دویدن و طناب زدن و انجام حرکت‌های هوازی بپردازند و توجه داشته باشند که در پایان باید مفاصل و عضلات خود را سرد کنند و ضربان خود را آرام آرام پایین بیاورند.به گفته این کارشناس نوشیدن فراوان مایعات، تغذیه مناسب، دوش گرفتن و شستشوی دهان و بینی با آب نمک پیش و پس از پایان تمرینات ضروری است.کشاورزی افزود: افرادی که از وسایل ورزشی چون تردمیل دوچرخه ثابت و ... در منزل استفاده می‌کنند، ابتدا بدن و مفاصل خود را ۱۵ دقیقه با نرمش گرم کنند و سپس با شدت متوسط از وسایل ورزشی استفاده کنند.وی ورزش پیاده روی را برای افراد سالمند مناسب دانست و گفت: افراد سالمند را به ورزش‌هایی چون پیاده روی دعوت می‌کنم، زیرا پیاده روی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن افراد کمک کند. نکته قابل توجه این است که مسیرهای پرتردد را انتخاب نکنند و شدت پیاده روی خود را به گونه‌ای افزایش ندهند که بدنشان دچار ضعف یا بروز دردهای دیگر شود.

منبع ایسنا