24 تیر 1392
شماره خبر: 30613

10 سرگرمی خطرناک در جهان

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

10 سرگرمی خطرناک در جهان


هر فردی سرگرمی را دوست دارد و برای رسیدن به هیچان دست به هر کاری می زند که البته هیچ خطری را هم جدی نمی گیرد از این رو در دنیا ورزش یا سرگرمی های خطرناک بسیاری به وجود آمده است.
سرگرمی های زیادی در دنیا برای انسان ها آماده شده است. این سرگرمی ها گاهی خوب و مفرح و گاهی بسیار خطرناک هستند به طوری که باعث آسیب های جسمی یا مالی می شوند. این سرگرمی ها می توانند ورزش های مختلف هم باشند که به عنوان سرگرمی نیز از آن ها یاد می شود.
10/ بانجی جامپینگ
در رتبه ده از سرگرمی های خطرناک "بانجی جامپینگ" قرار دارد زیرا احتمال کشته شدن افراد در آن یک به ازای هر 500 هزار پرش است. در این سرگرمی موارد بسیاری ممکن است باعث مرگ افراد شود. اولین نکته پاره شدن طناب است و پس از آن فشار جاذبه و وزن افراد در تعیین میزان فشار طناب بسیار مهم است از مهمترین آسیب دیدگی های این سرگرمی به فلج شدن یا شکستن گردن می توانیم اشاره کنیم.
9/ چتر بازی
چتر بازها زمانی که از هواپیما بیرون می پرند وارد خطرناک ترین بخش زندگی خود می شوند. بسیاری از افرادی که چتربازی می کنند بر اثر اشتباهات فردی یا باز نشدن چتر دچار مشکلاتی می شوند که جبران پذیر نیست. آمار نشان می دهد به ازای هر 160 هزار پرش یک حادثه مرگبار رخ میدهد. چتربازی با همه خطراتش در رتبه نهم قرار گرفته است.
8/ غواصی
بزرگترین مشکلی که غواصان را تهدید می کند پایان یافتن اکسیژن زیر آب است. غواصانی که به اقیانوس می روند به غیر از مشکل اکسیژن باید حواسشان به شکارچیان دریا نیز باشد. این سرگرمی که به شما اجازه می دهد زیبایی های دریا را از نزدیک لمس کنید سالانه کشته های فراوانی می دهد. خطر مرگ در این ورزش یک در هر 34 هزار غواصی است.
7/ پرش با اسکی
یکی از ورزش های هیجان انگیز المپیکی که طرفداران زیادی در دنیا دارد پرش با اسکی است. در

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود