14 فروردین 1397
شماره خبر: 193314

حمایت از کالای ایرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه سرمقاله

حمایت از کالای ایرانی


سال جدید توسط رهبر انقلاب به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد.همانطور که همه می دانیم کشور ایران طی سال های اخیر دچار مشکلات اقتصادی بسیاری بوده است که این مشکلات دامان زندگی بسیاری از مردم را گرفته است.
تعطیلی برخی کارخانه ها باعث بیکار شدن برخی از افراد و مشکلات اقتصادی در زندگی آن ها شده است. حضرت آیت الله خامنه ای شعار امسال را حمایت از کالای ایرانی انتخاب کردند و گفتند: این فقط مربوط به مسئولین نیست، آحاد ملّت همه می‌توانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. رهبر معظم انقلاب با انتخاب این شعار به مردم اهمیت موضوع استفاده از کالای ایرانی را یادآوری کردند.هر چند طی سال های اخیر نیز این مورد همیشه مورد تذکر رهبر معظم انقلاب بوده است.اما با نامگذاری سال 97 به سال حمایت از کالای ایرانی این اهمیت بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
حتما برای شما این سوال پیش آمده است که نتیجه ی این حمایت از کالای ایرانی چیست و چرا اینقدر در مورد آن تاکید می شود.ما معتدقییم پس از اینکه تولید داخلی در کشور رونق گیرد و مردم استفاده از آن را اولویت قرار دهند.کارگاه ها و کارخانه های داخلی نیز رونق میگیرند و برای افزایش تولید خود کارگرها و کارمندهای دیگری استخدام می کنند.این مورد باعث کاهش نرخ بیکاری شده و به ریشه کن کردن بیکاری نیز کمک می کند.از طرفی پس از رونق یک کسب و کار ، ساز و کار پیشرفت نیز برای آن کار پیش رو و اولویت قرار می گیرد.و این یعنی افزایش کیفیت و در نتیجه در سری های بعدی استفاده از جنس خوب و مرغوب همینطور از سوی دیگر خرید تولید داخلی اتکا به خارج از کشور را کاهش می دهد و در این صورت تحریم و سایر موارد اثری بر زندگی مردم نداشته و سبب بی تاثیری تحریم ها و رشد قدرت اقتصادی مردم می شود.
با تحقق شعار امسال علاوه بر تقویت اقتصاد ملی و شکوفایی اقتصادی، منافع تولیدکنندگان داخلی نیز به خوبی تامین می شود که نتیجه آن نیز افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید خواهد بود. بنابراین تولیدکنندگان نقش اساسی در این فرآیند دارند و اساسی ترین اقدام آنها باید افزایش کیفیت کالاها و رقابت پذیر کردن آنها باشد. از طرفی باید با جلب اعتماد مردم آنها را به سمت خرید کالای ایرانی سوق دهیم تا به این مهم اطمینان که اطمینان به تولید داخلی است برسیم.

مهدی جعفری مدیر مسوول

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود