12 آبان 1392
شماره خبر: 109275

تهیه شناسنامه سلامت برای بیش از 53 هزار درخت در كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تهیه شناسنامه سلامت برای بیش از 53 هزار درخت در كرج


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از تهیه شناسنامه سلامت برای 53 هزار و 704 اصله درخت در این کلانشهر خبر داد.
عباس زارع ا اعلام این خبر اظهار داشت: اجرائی پروژه بررسی پراکنش بیماری شانکر سیتوسپورایی درختان چنار و مدیریت آن در فضای سبز کرج از ابتدای مردادماه با همکاری واحد فضای سبز مناطق 12 گانه این کلانشهر و نظارت گروه حفظ نباتات اداره نظارت بر نگهداری فضای سبز سازمان آغاز شده است.
ثبت وضعیت ظاهری درختان در شناسنامه سلامت
وی افزود: در این راستا طی ماه های مرداد و شهریور برای تعداد 53704 اصله از درختان چنار سطح شهر به همت کارشناسان فضای سبز مناطق، شناسنامه سلامت تهیه شده است. این مسئول عنوان کرد: در این شناسنامه وضعیت تک تک درختان از نظر ظاهری شامل وجود خشکیدکی در تاج درخت، علائم اولیه بیماری در تنه و شاخه ها، وجود علائم پیشرفته بیماری یا به عبارت بهتر فتیله نارنجی روی درخت، وجود حفره و آثار خسارت آفات چوبخوار و نیز وضعیت محل استقرار درخت و داشتن یا نداشتن آبخور مناسب مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.
تهیه شناسنامه سلامت درختان تا پایان آبان ادامه دارد
همچنین در این زمینه مسئول حفظ نباتات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اظهار داشت: در راستای تهیه شناسنامه سلامت برای درختان، اطلاعات آن در فرم های مربوطه به طور کامل ثبت شده است. فاطمه محمدبیگی اعلام کرد: جمع آوری اطلاعات اولیه و تهیه شناسنامه سلامت تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
انجام تیمار درختان چنار در شهر
وی یادآور شد: بر اساس اطلاعات ثبت شده برای هر درخت در فرم شناسنامه سلامت، تیمار درختان چنار به منظور کنترل بیماری و جلوگیری از اشاعه آن و نیز ارتقاء سطح سلامت درختان، در کلیه مناطق با نظارت اداره نظارت بر نگهداری فضای سبز و توسط عوامل اجرایی فضای سبز مناطق

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود