14 آذر 1392
شماره خبر: 111530

بيست و چهارمين نشست تخصصي معاونين شهرسازي و معماري شهرداريهاي كلانشهرهاي كشور به کار خود پایان داد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بيست و چهارمين نشست تخصصي معاونين شهرسازي و معماري شهرداريهاي كلانشهرهاي كشور به کار خود پایان داد


بيست و چهارمين نشست تخصصي معاونين شهرسازي و معماري شهرداريهاي كلانشهرهاي كشور که با حضور دكتر حناچي، معاون وزارت راه و شهرسازی،حمزه ای مدير كل طرحهاي توسعه كالبدي معاونین و کارشناسان شهرسازی برگزار شد به کار خود پایان داد.
در راستا این نشست که طی دو روز متوالی و در تاريخ سیزده و چهاردهم آذر ماه سال جاری به میزبانی شهرداري كرج در باشگاه میلاد به صورت جلسه آموزشی و کارگاهی برگزار شد، جلسه ای جلسه با حضور دكتر حناچي معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي و مهندس حمزه اي مدير كل طرحهاي توسعه كالبدي تشكيل و پس از بحث و بررسي مسايل كلان شهرسازي و معماري كشور تصميمات ذيل اتخاذ گردید.
کلانشهرها در اجلاس جهانی حضور یابند
بنابراین گزارش، با توجه به پيشنهاد حناچي، معاون وزير راه و شهرسازي، مقرر شد،كلانشهرها در اجلاس جهاني شهرسازي wuf7 (urban forume) با همكاري و هماهنگي وزارت راه و شهرسازي شركت فعال داشته باشند. كه موضوع فوق در كميته معاونين كلانشهرها مطرح و ضمن موافقت با اين پيشنهاد مقرر گردید، شهرداري تهران با هماهنگي دبيرخانه شهرسازي و معماري كلانشهرها اين موضوع را پيگيري و دنبال کند، همچنين موضوع در نشست شهرداران كلانشهرها منعكس و تائيديه آنان در اين رابطه اخذ گردد. این گزارش می افزاید، از دیگر پیشنهادات ارائه شده از سوی معاون وزیر، پيگيري برگزاري جشنواره رقابت بين شهرداريها و ارائه دستاوردهاي شهرسازي و معماري كلانشهرها بوده است که قرار شد،این موضوع از طريق دبيرخانه كلانشهرها پيگيري شود و به تبع آن كلانشهرها باید در این جشنوار حضور فعال و موثري داشته باشند. در اين رابطه شهرداري تهران با هماهنگي دبيرخانه شهرسازي و معماري متولي پيگيري موضوع در نظر گرفته شد.
پیگیری انتقال دبیرخانه کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری
این گزارش می افزاید: در خصوص موضوع انتقال دبيرخانه كميته ارتقاء كيفي سيما و منظر شهري ضمن موافقت معاون وزير، دكتر حناچي با كليات موضوع مقرر شد، نواقص كارشناسي و فني ضوابط مذكور و همچنين دلايل تصدي گري دبيرخانه توسط شهرداريهاي كلانشهرها توسط شهرداريهاي اصفهان و كرج با هماهنگي دبيرخانه شهرسازي و معماري كلانشهرها تهيه تا به وزارت راه و شهرسازي منعكس گردد. همچنین در خصوص موضوع كميسيون ماده 5 ( ماده 5 قانون شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران ) مقرر شد، توسط دبيرخانه شهرسازي

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود