18 شهریور 1391
شماره خبر: 11262

باغ گلهای کرج در فروردین ماه 92 میزبان اولین فستیوال لاله کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

باغ گلهای کرج در فروردین ماه 92 میزبان اولین فستیوال لاله کشور است

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری فستیوال لاله کشور در باغ گلهای این کلانشهر در فروردین ماه سال آینده خبر داد.
عباس زارع اظهار داشت: طی هماهنگی های به عمل آمده با شورای اسلامی شهر و شهردار کرج، از سوی این سازمان قرار است که در فروردین ماه سال آینده برنامه های مختلفی در کلانشهر کرج برگزار شود. وی افزود: در این زمینه طبق برنامه ریزی مقرر شده است که اولین فستیوال گل لاله کشور در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برگزار شود. این مسئول عنوان کرد: این فستیوال قرار است که در فروردین ماه سال آینده قبل از برگزاری جشنواره لاله در گچسر در کلانشهر کرج برگزار شود. زارع با اشاره به وجود فضای مطلوب در محل باغ گلهای پارک شهید چمران ادامه داد: مساحتی بالغ بر شش هکتار به برگزاری این فستیوال اختصاص می یابد که در آن زیباترین مناظر و گل آرایی ها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می شود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در این فستیوال تولیدکنندگان و تامین کنندگان گلهای پیازی از جمله لاله نیز حضور دارند و به ارائه آخرین تولیدکنندگان و دستاوردهای خود می پردازند.
15هزار جلد کتاب آموزشی بازیافت بین کودکان کرجی توزیع شد
مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری کرج از توزیع 15 هزار جلد کتاب آموزشی بازیافت بین کودکان در حاشیه نمایشگاه گل خبر داد.
حسین بافقی اظهار داشت: اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه کرج از سوی سازمان پارکها و فضای سبز از 12 شهریور تاکنون در محل باغ گلهای پارک شهید چمران در حال برگزاری است. وی افزود: در این نمایشگاه این سازمان نیز با برپایی غرفه ای اقدام به ارائه خدمات مختلف به شهروندان در بخش بازیافت و پسماند کرده است. این مسئول عنوان کرد: در حاشیه برپایی نمایشگاه، 15 هزار جلد کتاب آموزشی با مضامین بازیافت، تفکیک از مبدا زباله، تفکیک زباله های خشک و تر بین کودکان توزیع شد. بافقی ادامه داد: این اقدام سازمان پسماند با استقبال بی نظیر شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان مواجه شد که نشان دهنده علاقمندی شهروندان برای فراگیری نکات اموزشی در زمینه پسماند و بازیافت است.
زمینه های تجاری سازی علم و فناوری صنایع کشاورزی در البرز فراهم شود
مشاور عالی بنیاد نخبگان استان از مسئولان خواست تا زمینه های تجاری سازی علم و فناوری صنایع کشاورزی در استان البرز فراهم شود. علیرضا حسن در بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه کرج اظهار داشت: باید با همکاری سازمانهای مربوطه در بخش گل و گیاه و کشاورزی از جمله سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زمینه های تجاری سازی علم و فناوری در صنایع کشاورزی فراهم شود. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی و علمی در بخش کشاورزی و گل و گیاه در استان البرز و کرج افزود: این ظرفیت و پتانسیل مطلوب در زمینه گسترش علم و فناوری و فعالیتهای این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
جشنواره گل و گیاه جنوب شرق کشور در کرمان برگزار می شود
مدیر روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرمان از برگزاری جشنواره گل و گیاه جنوب شرق کشور در کرمان خبر داد. رضا سالاری نژاد در بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه کرج با اشاره به جمعیت دو میلیون نفری کرمان اظهار داشت: در حال حاضر در این شهر 136 هکتار فضای سبز و 150 پارک وجود دارد. وی با اشاره به اینکه در این شهر چهار منطقه شهرداری وجود دارد، افزود: مناطق سه و دو به ترتیب دارای بیشترین میزان فضای سبز در کرمان هستند. این مسئول از برگزاری چهار دوره نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در کرمان خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامه ریزی قرار است که جشنواره گل و گیاه جنوب شرق کشور به میزبانی کرمان در بوستان مادر برگزار شود.
روند اجرای پروژه های فضای سبز در منطقه 3 قابل قبول است
مدیر منطقه 3 شهرداری کرج از روند مطلوب اجرای پروژه های فضای سبز در این منطقه خبر داد. محمد صیفی در بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه کرج اظهار داشت: هم اکنون عملیات احداث پارک پنج هکتاری نسترن در شرق جاده ملارد شهرک راه آهن با اعتبار بالغ بر 600 میلیون تومان در حال احداث است که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی افزود: همچنین پارک شهرک سپاه با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان نیز آغاز شده و تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود