7 دی 1392
شماره خبر: 112740

رشد فزاینده جمعیت در کرج، وسعت کار عمرانی را افزایش داده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رشد فزاینده جمعیت در کرج، وسعت کار عمرانی را افزایش داده است


معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، عنوان کرد: رشد فزاینده جمعیت در کلانشهر کرج، وسعت کار عمرانی در این کلانشهر را افزایش داده است.
علی اصغر کمالی زاده با بیان این مطلب که از 30 سال گذشته تاکنون افزایش جمعیت شهری، روند صعودی داشته است، گفت: تغییر آمار جمعیتی، مسائل و موضوعات متعددی را فرا روی زندگی شهری قرار می دهد که در صورت عدم ایجاد تناسب بین این آمار و ایجاد امکانات، بسترهای شهری و شهروندان با مشکلات متعددی روبرو می شود. وی، خدمات رسانی در شهر را تحت تاثیر عوال متعددی دانست و با عنوان اینکه، این خدمات رسانی در عرصه های مختلف با افزایش جمعیت دچار نوسان می شود، گفت: افزایش نرخ رشد جمعیت، دستگاه های خدمات رسان را در ارائه خدمات بهینه به شهروندان در هر عرصه هایی اعم از خدماتی، عمرانی دچار نارسایی و مشکل می کند. کمالی زاده گفت: از جمله بسترهایی که تحت تاثیر افزایش نرخ رشد جمعیت دچار بحران می شود، عرصه عمرانی است، زیرا هرچه آمار جمعیتی در جامعه شهری افزایش یابد، تقاضای شهروندان و ساکنان از دریافت خدمات عمرانی نیز به طور سیستماتیک و غیر قابل اجتناب، افزایش می یابد.
وی، مهمترین تقاضا و خواسته های شهروندی در عرصه عمرانی را ایجاد سازه های ترافیکی با هدف روان سازی ترافیک شهری دانست و گفت: بی شک با ازدیاد جمعیت، تنوع خودرو و میزان علاقمندی و استقبال افراد در استفاده از خودرو های شخصی، فضای ترافیکی شهری محدود می شود و تحت تاثیر این مهم نیز حجم ترافیک شهر و در عین حال نارضایتی از موضوع فوق دوچندان می شود. کمالی زاده با اشاره به فعالیت معاونت فنی و عمرانی در سطح شهر، اظهارداشت: اجرای طرح های عمرانی با موضوعات مختلف شهری که از مهمترین آنها ایجاد سازه های ترافیکی از جمله پل، روگذر، زیرگذر و... است، می باشد. وی با بیان اینکه، خدمات رسانی می تواند در هر زمینه ای صورت گیرد، بر ضرورت رفع مشکلات با برنامه ریزی اصولی و بلند مدت تاکید کرد.
شهر تبلور فضایی از عملکرد های مختلف شهری است
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه، شهر تبلور فضایی از عملکردهای مختلف شهری است، به عملکرد شهرداری در عرصه عمرانی شهری اشاره کرد و گفت: عملیات های عمرانی در شهر با هدف برطرف کردن نیازهای زندگی شهروندی تعریف و اجرایی می شود. کمالی زاده ادامه داد: بنابراین، تعریف مسئولان اجرایی برای اجرای طرح های عمرانی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود