27 بهمن 1392
شماره خبر: 116518

کارکرد تخصصی مدیریت شهری در گسترش فرهنگ شهروندی لحاظ می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کارکرد تخصصی مدیریت شهری در گسترش فرهنگ شهروندی لحاظ می شود


قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص تهیه کتابچه های فرهنگی نوروزی گفت: این کتابچه های با لحاظ کردن کارکردهای تخصصی مجموعه های مختلف تحت پوشش مدیریت شهری و با هدف گسترش فرهنگ شهروندی تهیه و تدوین می شوند.
اصغر نصیری در جلسه کمیته " استقبال از بهار" با اشاره به نزدیکی به روزهای پایانی سال و عید نوروز، گفت: شهرداری کرج و با محوریت معاونت خدمات شهری به منظور فراهم آوردن رفاه حال مسافران نوروزی اقدام به تشکیل کمیته استقبال از بهار به منظور ساماندهی برنامه های ایام نوروز کرده است. وی با بیان اینکه، شهرداری بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهد به مسئولیت سنگین این دستگاه اجرایی به ویژه در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: سازماندهی و ساماندهی امور شهری و داشتن برنامه های متنوع با سرفصل های مختلف فرهنگی؛ اجتماعی، خدماتی و... موجب کاهش خطا و افزایش بازدهی خدمات رسانی همچنین ارتقای رضایت شهروندان و مسافرین نوروزی می‌شود. این مسئول عنوان کرد: آماده سازی عمومی شهر، ارائه تسهیلات و امکانات برای رفاه مسافران و برنامه‌های جنبی برای اوقات فراغت مسافران از جمله اولویت‌های شهرداری در این زمینه است. نصیری با اشاره به تعهدات مناطق 12 گانه در خصوص انجام اقدامات لازم برای جمع‌آوری خاک،‌ نخاله و زباله و پسماندهای شهری اظهارداشت: این اقدام با توجه به اینکه در ایام تعطیل پسماندهای شهری به طور معمول افزایش می باید، باید به صورت مرتب و مستمر تا بعد از ایام نوروز از سوی مناطق انجام گیرد.
آموزش شهروندی کلید توسعه شهری است
قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج، آموزش شهروندی را کلید توسعه شهری خواند و افزود: مدیریت شهری با توجه به کارکردهای تخصصی در حوزه های مختلف و با توجه به گستردگی ارتباط با شهروندان، نقش بسزایی در ارائه آموزش های شهروندی ایفا می کند. نصیری گفت: سازمان های تحت پوشش شهرداری از جمله سازمان پارک ها و فضای سبز، سازمان های پسماند، زیباسازی و ... هر یک دارای فعالیت های تخصصی خاصی هستند که می تواند منشاء مناسبی برای آموزش های شهروندی باشند. وی با بیان اینکه، همه سازمان های برنامه های تخصصی دارند، گفت: این تخصص ها

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود