12 اسفند 1392
شماره خبر: 117657

مجلس و وزارت کشور مدافع حقوق شهرداری ها باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مجلس و وزارت کشور مدافع حقوق شهرداری ها باشد


شهردار کرج از نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی خواست از منافع شهرداری ها در مجلس و وزارت کشور دفاع و حمایت کنند.
علی ترکاشوند در جلسه ای که با حضور دو نماینده شهر کرج در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر در صحن علنی شورای شهر برگزار شد، از نمایندگان مجلس خواست حقوق شهرداری ها را در قالب کمیسیون شوراهای مجلس پیگیری کنند و از تضییع این حقوق جلوگیری نمایند. ترکاشوند تصریح کرد: ضروری است وزارت کشور مدافع حقوق شهرداری ها بوده و از منافع آنها حمایت کند.
دولت سهمش را بپردازد
ترکاشوند با اشاره به برخی معافیت های مالیاتی که به ضرر شهرداری ها اعمال می شود، گفت: هنگامی که دولت شهرداری را از منافع خود محروم می کند، ضروری است این سهم از سوی دولت برای این دستگاه های خدمات رسان تامین شود. شهردار کرج با تاکید بر ضرورت پرداخت سهم دولت از معافیت ها، خاطرنشان کرد: مجلس فضاهای آموزشی را از پرداخت عوارض به شهرداری ها معاف کرده ، این در حالی است که جمع آوری زباله های هر مجتمع آموزشی به طور روزانه برای شهرداری هزینه ای معادل 700 هزار ریال به همراه دارد. وی یارانه بلیط اتوبوس و در آینده نزدیک افزایش قیمت حامل های انرژی را از جمله مواردی دانست که شهرداری ها با اعمال آنها متضرر می شوند و محل جبرانی برای آنها وجود ندارد.
آب، بحران آتی شهر
وی یکی از بحران های سنگین شهر را مشکل کمبود آب ارزیابی کرد و ادامه داد: شهرداری در این زمینه مطالعات زیادی انجام داده و کاشت گونه های گیاهی سازگار با کم آبی را در دستور کار خود قرار داده است. وی این مشکل را در مجموعه باغ 300 هکتاری باغ سیب نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: درختان و محصولات این باغ نیز با مشکل آب رسانی و بحران کمبود آب

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود