12 اسفند 1392
شماره خبر: 117709

پرونده های کمیسیون ماده 100 ظرف یک هفته رسیدگی می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پرونده های کمیسیون ماده 100 ظرف یک هفته رسیدگی می شوند


مدیر اجرایی کمیسیون های ماده 100 شهرداری کرج گفت: تمامی پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 ظرف مدت یک هفته رسیدگی و به مناطق تحویل می شود.
سید عباس محمودیان با بیان این مطلب با عنوان اینکه، کمیسیون ماده 100، قانون شهرداری‎ها است، گفت: شروع عملیات ساختمانی منوط به دریافت پروانه از شهرداری است در غیر اینصورت شهرداری می‎تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‎های بدون پروانه یا مخالف پروانه اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع شده باشد، جلوگیری کند. وی، رعایت قوانین ساخت و ساز را مهم ارزیابی کرد و گفت: ساخت و سازهای شهری باید از اصول و قوانین شهرسازی تبعیت کنند در این خصوص پروانه های ساختمانی که با اصول و قواعد مغایرت دارند برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده 100 ارجاع می شوند. محمودیان با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های کمیسیون ماده 100 عنوان کرد: این مهم به جد در دستور کار کمیسیون قرار دارد و به همین منظور نیز آماده دریافت پرونده های ارجاع شده از سوی مناطق می باشد. وی اظهار داشت: این کمیسیون تنها مرجع ذی صلاح برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی در داخل محدوده شهر می باشد که به موجب قانون تایید شده است.
اطلاعات شهرسازی در اختیار کارشناسان حقوقی قرار گیرد
مدیر اجرایی کمیسیون های ماده 100 شهرداری کرج با اشاره به تغییرات و اصلاحات قانون دیوان عدالت اداری گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته لازم است نظم جدیدی در مجموعه فعالیت های مدیریت شهری در بخش های مختلف

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود