21 اسفند 1392
شماره خبر: 118457

عوامل رسیدن به توسعه پایدار شناسایی و عملیاتی شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عوامل رسیدن به توسعه پایدار شناسایی و عملیاتی شوند


شهردار کرج گفت: توسعه پایدار برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است و از این جهت نیاز است عوامل رسیدن به این مهم شناسایی و عملیاتی شوند.
علی ترکاشوند با اشاره به مهمترین عوامل توسعه پایدار، عنوان کرد: نیاز به تغییر دادن نهادهای موجود و ایجاد نهادهای جدید از جمله این عوامل است. وی اظهارداشت: رویکرد های جدید که منطبق با تئوری های علمی و کارشناسی شده باشند، می توانند در فراهم آوردن زمینه های رسیدن به توسعه پایدار نقش موثری ایفا کنند. ترکاشوند، توسعه پایدار را عامل مهمی برای شکل گیری " شهر ایده آل " دانست و عنوان کرد: کلانشهر کرج نیز با توجه به ظرفیت های موجود و برخورداری از پتانسیل های علمی، تنها با صرف زمان و برنامه ریزی می تواند در مسیر رسیدن به آیتم های شهری ایده آل گام بردارد. وی اظهارداشت: توسعه پایدار باید در همه عرصه ها شکل گیرد تا ضمن توزیع عادلانه خدمات و شکل گیری زیرساخت های شهری، بهترین زمینه برای خدمات رسانی به شهر و شهروندان فراهم شود. این مسئول با بیان اینکه، ارتباط بین عدالت و توسعه پایدار به عنوان یکی از دغدغه های جدی مدیران شهری در دوره کنونی مطرح است، عنوان کرد: نحوه تعاملات شهری در تحقق مدیریت شهری و رسیدن به مولفه های توسعه پایدار بسیار مهم حائز اهمیت است و این امر موجب می شود زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی شهر مورد توجه بیشتر قرار گیرد و به تبع آن این زیرساخت ها در شهر تعریف و ایجاد شود.
اولویت دادن به سرمایه های انسانی توسعه پایدار را محقق می کند
شهردار کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت اولویت دادن به سرمایه های انسانی عنوان کرد: این رویکرد زمینه را برای توسعه پایدار فراهم می کند. ترکاشوند، اظهارداشت: توسعه یافتگی؛ نخستین ویژگی و لازمه توسعه پایدار است و با ید اذعان داشت، توسعه جریانی چند بعدی است که مستلزم تغییرات اساسی در ساختار اجتماعی، طرز تفکر مردم ، نهادهای دولتی و... می باشد. وی توسعه پایدار را عاملی برای کاهش نابرابری دانست و عنوان کرد: توسعه پایدار به عنوان یک هدف زمانی بوجود می آید که منابع انسانی، فیریکی و طبیعی در دسترس و به صورت کارآمد در جهت رسیدن به اهداف، تخصیص داده شوند. ترکاشوند، تاکید کرد: استفاده از منابع طبیعی به این معنی است که افراط و تفریطی در استفاده از آن صورت نگیرد. وی اذعان داشت: توسعه پایدار، توسعه ای است که در راستای رفع نیازها قرار دارد و به این جهت مدیریت شهری کرج بر رسیدن به آن تاکید فراوان دارد و در این راستا نیز برنامه ریزی می کند.
توسعه پایدار شهری بهبود رفاه اجتماعی را رقم می زند
شهردار کرج گفت: توسعه پایدار شهری بهبود رفاه اجتماعی را رقم می زند و در راستاي تحقق توسعه پايدار شهري مي بايست شرايطي فراهم شود تا امكان بستر سازي توسعه پايدار انساني و بهبود رفاه اجتماعي شهروندي، فراهم شود. ترکاشوند افزود: تقويت ساختارهاي شهری، توسعه فرهنگی اجتماعي، ایجاد فضاي شهري مناسب، تلاش برای افزايش رضايت شهروندي از آیتم های مهمی است که به

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود