30 شهریور 1391
شماره خبر: 11887

لزوم تامین پارکینگ در معابر پرترافیک شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم تامین پارکینگ در معابر پرترافیک شهری

سپیدار آنلاین: مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری شهرداری کرج بر ضرورت توجه به تامین پارکینگ به ویژه در معابر پر تردد شهر تاکید کرد.
حبیب اله رزاقی با بیان این مطلب افزود: تامین پارکینگ به ویژه در کرج با توجه به حجم بالای ترافیک شهری امری مهم است که تحقق آن نیاز به برنامه ریزی های کلان و کارشناسی شده دارد. وی، از کاربری های عمده از جمله مجموعه های تجاری، اداری، خدماتی و .... به عنوان محورهای مجهز شهری و جاذب سفرهای درون شهری یاد کرد و افزود: این مجموعه ها به طور معمول جاذب سفرهای درون شهری شهروندان و دلیل بالای تقاضای سفر می باشند. این مسئول با بیان اینکه، در محدوده و فضاهای استقرار مجموعه های تجاری، اداری و خدماتی شاهد ازدحام بالای جمعیت هستیم، گفت: در این فضاهای شهری علاوه بر ازدحام جمعیت، شاهد ترافیک سنگین همچنین آلودگی های صوتی و بصری نیز هستیم. رزاقی با تاکید بر رفع مشکلات ناشی از افزایش ترافیک شهری عنوان کرد: تامین فضای پارک خودرو می تواند نقش موثری در کاهش معضل ترافیک ایفا کند. وی تاکید کرد: با توجه به زیرساخت های شهر کرج به لحاظ ساختاری و زیربنایی، تامین حداکثری پارکینگ خودروها نیاز به مولفه های متعددی دارد که تامین اعتبار و جانمایی مناسب نمونه ای از آن می باشد.
رزاقی اظهارداشت: علاوه بر تامین پیش نیازهای احداث پارکینک، نیاز به انجام اقدامات کارشناسی شده وجود دارد که این مهم نیز با تعمیق و دقت نظر بالای مسئولان ذیربط میسر می شود.
پارکینگ نیاز معابر پر ترافیک شهری است
مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری شهرداری کرج تامین پارکینگ را از نیازهای مهم و ساختاری شهر ذکر و عنوان کرد: احداث پارکینگ منطبق با استانداردهای موجود نیاز معابر شهری است. رزاقی گفت: کارشناسان حوزه ترافیک با اذعان بر وجود نیاز شهر به ویژه معابر پرترافیک شهری به فضای پارک خودرو در قالب احداث پارکینگ، نسبت به تهیه و تدوین برنا مه های جامع در این خصوص به صورت کارشناسی و همکاری با سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط اقدام می کنند. وی با اشاره به فعالیت های مثبت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، در خصوص رفع مشکلات و مسائل حوزه ترافیکی شهر، اذعان داشت: برنامه های متعددی در این معاونت طراحی می شود که پس از اطمینان از حصول نتایج کارآمد به عنوان طرح و ایده به مسئولان ذیربط ارائه می شود.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود