17 فروردین 1393
شماره خبر: 119143

رسانه ها تحقق شعار امسال را از مسئولان مطالبه نمایند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رسانه ها تحقق شعار امسال را از مسئولان مطالبه نمایند


عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نقش مطالبه گر «رسانه» به عنوان رکن چهارم مردم سالاری و تریبونی برای بیان حقایق جامعه اظهار داشت: صحابه قلم با نقادی و واکاوی ابعاد «اقتصاد» و «فرهنگ» مسیر حرکت و نقشه راه مردم و مسئولان را برای فتح قله های پیشرفت ترسیم نمایند.
"فاطمه آجرلو" اضافه کرد: «اقتصاد» و «فرهنگ» شاکله و ساختار حیات ملت و دولت را تشکیل می دهند که با توجه به تاثیرپذیری و حساسیت این دو مقوله رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری شعار ملی امسال توجه ویژه به بهبود معیشت مردم بویژه اقشار آسیب پذیر و همچنین مقابله با نفوذ فرهنگ غرب در سبک زندگی ایرانی – اسلامی را خواستار شدند.
اقتصاد و فرهنگ؛ دو سنگر استراتژیک
عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه در سطح جهانی، کشورهای ممتاز به لحاظ فرهنگی و اقتصادی به عنوان بازی گردان سناریوهای مهم در رویدادها و تحولات جهانی نقش آفرینی می کنند و کارهای بزرگ بدون اشاره و تایید آنها جامه عمل به تن نمی کند، بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با درک صحیح از شرایط منطقه ای و جهانی بهترین سلاح برای ایستادن در برابر دشمن تا دندان مسلح را داشتن اقتصاد و فرهنگ متعالی، مترقی و پیشرفته دانستند و تقویت این دو سنگر استراتژیک را متضمن حضور ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در مناسبات و مراودات منطقه ای و جهانی ارزیابی کردند. آجرلو افزود: ایشان در شکل دهی به آرایش جدید تئوری و عملی ملت و دولت در اواخر سال گذشته سیاست های «اقتصاد مقاومتی» را به قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند و در ادامه شعار ملی امسال را با مضمون «اقتصاد» و «فرهنگ» نامگذاری کردند تا کشور با تدبیر و امید از گردنه های سخت تحریم و فشارهای اقتصادی به سمت حیاتی آمیخته به عزت و سربلندی گذر نماید.
حقوق متقابل مردم و حاکمیت
نماینده مردم در شورای شهر کرج با اذعان به وجود مشکلاتی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی گفت: مردم و حاکمیت حقوق و وظایف متقابلی نسبت به یکدیگر دارند و مادامی که هر دو طرف به رسالت های ذاتی خود به درستی و با صداقت عمل نکنند، نمی توان به برآورده شدن انتظارات امیدوار بود؛ جامعه پیشرفته و مدرن سرزمینی است که در آن حس وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری میان مردم و مسئولان بارز است و آنها هجوم به سمت مشکلات را بهترین دفاع از خود می دانند. آجرلو اظهار داشت: اجرای صحیح عدالت، تقویت تولید ملی، کاهش وابستگی به کشورهای خارجی، پر رنگ شدن نقش مردم در اقتصاد محلی و ملی، میدان دادن به جوانان برای پذیرش مسئولیت های خطیر، بها دادن به بانوان برای حضور بیشتر در فعالیت های اجتماعی، تقویت بخش خصوصی، جلب سرمایه گذاری خارجی، استفاده از مدیران متناسب با تجربه و تخصص کاری، پرهیز از موازی کاری، تحقق مدیریت واحد شهری، بهره گیری از الگوهای مناسب، صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش، افزایش بهره وری سازمانی و... از جمله ابزار مناسب برای تحقق شعار ملی امسال است که پرداختن به جزئیات موارد فوق و آسیب شنایی دقیق عرصه های اقتصادی و فرهنگی نیازمند به میدان آمدن کارشناسان، منتقدان، خبرنگاران و روزنامه نگاران و صاحب نظران است.
کشور برای حفظ اقتدار کنونی به پویایی تمامی ارکان نیاز دارد
عضو پارلمان شهری کرج خاطر نشان کرد: البته تکیه شعار امسال بر «اقتصاد» و «فرهنگ» به معنای باز ماندن از توجه به سایر حوزه ها همچون ورزشی، اجتماعی، سیاسی و... نیست و این ها همچون قطعات یک پازل، ساختار عزتمندی به نام «جمهوری اسلامی ایران» را شکل می دهند و میهن اسلامی برای حفظ اقتدار کنونی به پویایی تمامی عناصر تشکیل دهنده نیاز دارد. آجرلو گفت: مدیریت شهری کرج نیز امسال با تاسی از آرمان ها و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مسیر آنچه رضایت پروردگار عالم، معظم له و مردم شریف کرج را تامین می نماید، گام بر می دارد و با شتاب بخشی به اجرای طرح های عظیم عمرانی همچون قطار شهری، احداث تقاطع های غیر همسطح، مشارکت در تکمیل اتوبان همت و... تلاش می کند امانتداری خوب برای حفظ سرمایه های شهر و شهروندان باشد.
خلاقیت در خدمت، برخورد با مظاهر کم کاری
وی از مدیران شهری خواست با خلاقیت و نوآوری در خدمت به مردم برای کاهش بروکراسی اداری و جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی تلاش کنند و با هرگونه مظاهر کم کاری در نهادهای متبوع خود برخورد نمایند. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر کرج در ادامه بر افزایش سرانه های خدماتی، فضای سبز،

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود