17 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 121462

قدردانی شهردار قزوین از مشارکت آتش نشانان کرج برای فرونشاندن خشم آتش

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قدردانی شهردار قزوین از مشارکت آتش نشانان کرج برای فرونشاندن خشم آتش


آتش سوزی انبار روغن خودرو در شهر قزوین پس از هفت و نیم ساعت تلاش به کنترل کامل نیروهای آتش نشانی مستقر در محل حادثه در آمد و مهار شد؛ در این آتش سوزی بزرگ علاوه بر تیم های عملیاتی استان قزوین، آتش نشانانی از استان های البرز، تهران، همدان و زنجان نیز برای فرو نشاندن خشمِ آتش در صحنه حضور داشتند.
عصر دیروز سه شنبه انبار 20 تنی روغن خودرو در خیابان شیشه چی بلوار اسدآبادی شهر قزوین طعمه آتش شد که به خاطر حجم بالای آتش سوزی مدیریت بحران استان در ستاد فرماندهی حضور پیدا کرد. بنا به گستردگی حجم بالای آتش سوزی، امکان سرایتِ آن به اطراف و همچنین وجود احتمالِ انفجار، در همان ابتدای حضور آتش نشانان هماهنگی های لازم برای اعزام امکانات از سایر شهرهای همجوار در صورت لزوم انجام شد و حجم آتش سوزی به حدی بود که آتش نشانان شهرهای الوند، اقبالیه و محمدیه و دیگر شهرهای استان قزوین در محل حادثه حضور پیدا کردند. نیروهای هلال احمر، سپاه و آتش نشانی و اورژانس پس از دقایقی در محل حادثه حضور داشتند و با هماهنگی برق و گاز منازل مجاور این انبار برای امنیت بیشتر قطع شد و کشیک شرکت های گاز و برق استان در محل حاضر شدند. بررسی های اولیه نشان می دهد علت آتش سوزی اقدام و فعالیتی بوده که منجر به جرقه شده است ولی سازمان آتش نشانی قزوین مامور پیگیری و بررسی علت حادثه است که به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی خواهد شد.
ماموران امدادی و آتش نشانی برای برقراری آرامش و امنیت تا صبح امروز چهارشنبه در محل حادثه حضور داشتند که خوشبختانه این حادثه تلقات جانی نداشته است. خسارت مالی این ادثه برآورد نشده ولی هیچ فردی در این حادثه کشته نشده و تنها یک آتش نشان بر اثر استنشاق گاز مصدوم و راهی بیمارستان شد. بر اساس مشاهدات عینی شدت آتش سوزی به حدی بود که دود و شعله های آتش در بسیاری از مناطق شهر قزوین قابل مشاهده بود و با توجه به گستردگی آتش سوزی از مالکان ساختمان های مجاور این انبار خواسته شده است آنها را تخلیه کنند.
حضور سه اکیپ امدادی از آتش نشانی کرج بزرگ
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز از اعزام سه اکیپ امدادی و یک تیم فرماندهی برای پشتیبانی از آتش نشانان قزوینی برای اطفای سریعتر آتش سوزی خبر داد. سهراب شهبانی اظهار داشت: پس از تماس ستاد مدیریت بحران استان قزوین و همچنین ستاد فرماندهی آتش نشانی شهر قزوین با آتش نشانی کرج بزرگ و تقاضای اعزام نیرو و امکانات کمکی برای مهار آتش سوزی در انبار نگهداری روغن خودرو، سریعا هماهنگی های لازم برای اعزام نیروها صورت گرفت که خوشبختانه پس از چند ساعت نبرد بی امان نیروهای امدادی با آتش، صبح امروز اختیار کامل اوضاع در دست گرفته شد و آتش کاملا مهار و لکه گیری شد. وی با تشکر از حس انسان دوستی و شجاعت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود