12 خرداد 1393
شماره خبر: 123156

نگاهمان به موضوعات شهری را تغییر دهیم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نگاهمان به موضوعات شهری را تغییر دهیم


قائم مقام شهردار کرج گفت: برای داشتن شهری با معیارهای استاندارد باید نگاهمان به مسائل و موضوعات شهری را به گونه ای معنی دار تغییر دهیم.
محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب افزود: جامعه شهری برای شکل گیری از اصول و معیارهای مشخصی در قالب ایجاد زیرساخت های شهری پیروی می کند که با توجه به این امر لازم است نگاهمان به مسائل و موضوعات شهری در راستای تحول مثبت تغییر کند. وی اظهارداشت: زیرساخت های جامعه شهری در تعریف عنوان های مختلفی را شامل می شوند که برای نمونه می توان به زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی اشاره کرد که هر یک از مباحث عنوان شده نیز خود، دارای زیرمجموعه های متعدد با بازتاب متنوع و گسترده هستند. این مسئول با اشاره به خصوصیات تاثیرگذار این ساختارها در انتفاع شهری بیان کرد: برای داشتن شهری نمونه و مطابق با استانداردهای تعریف شده شهری باید نگاهمان به مسائل و موضوعات شهری را به گونه ای معنی دار تغییر دهیم تا به تبع آن الگوهای مناسب و اصولی برای اجرای طرح های شهری تدوین و اجرایی شود. رضاپور در ادامه عنوان کرد: در این میان آنچه حائز اهمیت است داشتن نگاهی ویژه، کلان و عمیق به نوع و چگونگی چیدمان زیرساخت های شهری است. وی گفت: برای احقاق کامل حقوق شهروندی در قالب رفع نیازمندی های آنها همچنین توسعه منطقی شهر، مسائل اعم از مباحث مالی، عمرانی و زیرساختی باید به گونه ای متفاوت از دیدگاه مسئولان و به صورت خرد و کلان رصد شود. رضاپور تاکید کرد: توجه ویژه به بازتاب ها و خروجی های ناشی از کارکرد زیرساخت های مختلف شهری موضوعی است که نباید آن را نادیده انگاشت زیرا خروجی های حاصل از کارکرد این زیرساخت هاست که پیشرفت، توسعه و عمران شهری را رقم می زند.
لزوم کلان نگری به موضوعات فرارو و خروج از تفکر سیستمی
قائم مقام شهردار کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت خروج از تفکر سیستمی و در عین داشتن نگاه کلان به موضوعات فرارو بیان کرد: این رویکرد می تواند مشکلات، بحران ها و چالش هایی اجتناب ناپذیری که همه جوامع شهری با آن مواجه هستند را تا حد زیادی کاهش دهد. رضاپور از پیامدهای مثبت کلان نگری را مشارکت بخش های مختلف جامعه در حل چالش ها دانست و افزود: کلان نگری به موضوعات شهری باعث می

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود