21 خرداد 1393
شماره خبر: 123735

تفاهم نامه همکاری برای تاسیس کارخانه تولید انرژی الکتریکی و کود از پسماندهای شهری امضا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تفاهم نامه همکاری برای تاسیس کارخانه تولید انرژی الکتریکی و کود از پسماندهای شهری امضا شد


تفاهم نامه همکاری برای تاسیس کارخانه تولید انرژی الکتریکی و کود از پسماندهای شهری به روش هاضم در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج امضا شد.
این تفاهم نامه بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر به امضای مدیران عامل طرفین رسید. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اهمیت کاهش آلودگی های زیست محیطی احداث این کارخانه را امری ضروری عنوان کرد. رضا زین العابدینی با بیان اینکه کارخانه تولید انرژی الکتریکی و کود از پسماندهای شهری در قالب سه واحد به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: ظرفیت ورودی هر واحد 300 تن پسماند شهری در روز خواهد بود. این مسئول با اشاره به اینکه احداث این کارخانه در راستای مدیریت پسماندهای شهری و کاهش آلودگی های زیست محیطی عملیاتی می شود، بیان کرد: کاهش دفن زباله های شهری مهمترین هدف ایجاد این کارخانه است. وی میزان انتقال زباله ها به مرکز دفن حلقه دره را روزانه هزار و 300 تن اعلام کرد و با اشاره به اینکه بیش از هزار تن از زباله ها دفن می شوند گفت: سالانه 3.6 هکتار از زمین مرکز دفن از شیرابه پر می شود که این شیرابه موجب آسیب جدی به آبهای زیرزمینی می شود. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ورود شیرابه به آبهای زیرزمینی را باعث بیماری های مختلف در سطح جامعه دانست و جلوگیری از این ورود را از ضروریات اعلام کرد. زین العابدینی اضافه کرد: با توجه به موارد ذکر شده و پس از کار مطالعاتی سه ماهه همچنین برپایی جلسات متعدد کارشناسی، نیاز به احداث کارخانه تولید انرژی الکتریکی و کود از پسماندهای شهری احساس شد.
این مسئول در ادامه افزود: در صورت انعقاد قرار داد و اخذ مجوزهای لازم ظرف مدت دو سال احداث کارخانه ذکر شده عملیاتی خواهد شد. وی محل احداث کارخانه را جنوب غربی کرج ذکر و عنوان کرد: احداث این کارخانه موجب کاهش تردد و حمل و نقل های متعدد و جلوگیری از هزینه های حمل و نقل می شود. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تولید برق از زباله های شهری و تولید کود کمپوست از این زباله ها را از جمله مزایای احداث این کارخانه دانست و افزود: تحقق این مهم کمک شایانی به حفظ محیط زیست شهری خواهد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود