25 خرداد 1393
شماره خبر: 123990

کلنگ احداث 3پارک و 3 سوله ورزشی توسط شهرداری شهر جدید هشتگرد زده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کلنگ احداث 3پارک و 3 سوله ورزشی توسط شهرداری شهر جدید هشتگرد زده شد


طبق قول شهردار شهر جدید در ابتدای سال 3 پارک از 9 پارک وعده داده شده و همچنین 3 سوله ورزشی، همزمان با ولادت صاحب الزمان (عج) کلنگ زده شد.
مراسم کلنگ زنی 3 پارک محله ای و 3 باشگاه ورزشی با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار ساوجبلاغ، رئیس دفتر نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، نماینده سازمان همیاری شهرداری های استان البرز، شهردار، پرسنل شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان شهر جدید برگزار شد. شهردار شهر جدید درخصوص سه پارک محله ای گفت: باتوجه به شعار سال مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) در زمينه مديريت جهادي و پس از اجرای موفق ساخت میدان شهرداری توسط پرسنل شهرداری، تصمیم به ساخت 3 پارک محله ای مجموعاً به مساحت 20000 متر مربع به صورت جهادی و با صرف هزینه کم، بدون حضور پیمانکار و با استفاده از تجهیزات شهرداری گرفته شد. این پارک ها در کمترین زمان ممکن در 31 شهریور 93 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد. وی درخصوص سالن های ورزشی افزودند: این سالن ها در راستای قول ابتدای سال درخصوص ساخت 5 سالن ورزشی انجام می شود. باتوجه به شروع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شهر و نگرانی خانواده ها در زمینه بزه های اجتماعی از جمله اعتیاد، سیاست ما در این زمینه افزایش سالن ها و فضاهای ورزشی می باشد. محمود پایکاری ریاست شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از شهردار و مجموعه شهرداری گفت: باتوجه به وجود مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد و احتمال افزایش سکونت خانوادها در شهر ما، و نیاز به مبحث بهداشت، آموزش و فرهنگ شهروندان، باید نگاه ویژه ای به شهر جدید در شهرستان شود. مهندس میبدی معاونت فنی و شهرسازی درخصوص سالن های ورزشی توضیح داد: این سه سالن ورزشی با اعتباراولیه 6 میلیارد تومان وطبق قرارداد سه ساله با سازمان همیاری شهرداری ها احداث می شود. ایشان افزود: این سالن ها شامل سالن چندمنظوره ورزشی واقع در فاز2، محله 3، انتهای بلوار خلیج فارس با مساحت 1200 متر مربع با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان، سالن چند منظوره ورزشی واقع در فاز 1، بلوک 14، خیابان آسمان، نرسیده به خیابان کهکشان شمالی با مساحت 1200 متر مربع با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان و سالن برگزاری مسابقات ورزشی واقع در فاز 2، محله 2، بلوار انقلاب اسلامی، جنب تجاری پارس با مساحت 3500 متر مربع با اعتبار اولیه چهار میلیارد تومان می باشد و طول مدت ساخت این سالن ها یک سال است. مهندس یوسف ضیایی معاونت خدمات شهری درخصوص ساخت پارک ها گفت: این پارک ها توسط اساتید جوان دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری و براساس معماری ایرانی طراحی شده است و سعی شده با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری احداث شود.
ایشان این پارک ها را شامل پارک محله ای شهید کریمیان واقع در فاز1، بلوار گل آرا، گل آرای 6 با مساحت 8000 متر مربع، پارک محله ای طوبی واقع در فاز 1، خیابان آسمان، آسمان 4 با مساحت 1350 متر مربع و پارک محله ای تسنیم واقع در فاز 1، خیابان آرمان، کوچه آرمان 2 با مساحت 8000 متر مربع برشمرد که در شهریور امسال به بهره برداری خواهند رسید. در ادامه ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ ضمن تشکر از شهردار به جهت توجه ایشان به مقوله ورزش و جوانان گفت: باتوجه به جمعیت روبه رشد در شهر جدید هشتگرد نیاز به زیرساخت های ورزشی و آموزشی بیشتر احساس می شود. ایشان در پاسخ به ریاست شورا و شهردار شهر جدید درخصوص تخصیص اعتبارات بیشتر به این شهر، بیان کردند: با توجه به وجود مسکن مهر در این شهر نیاز به اعتبارات بیشتر دولتی جهت افزایش زیرساخت ها احساس می شود و دراین خصوص نگاه ویژه ای به شهر جدید خواهد شد. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ناطقی امام جمعه شهرستان ضمن تشکر از فرماندار مردمی و دلسوز شهرستان و مسئولین شهر جدید گفت: ساخت فضاهای فرهنگی و ورزشی و تفریحی در شهرها یک نیاز محسوب می شود و باید توجه کرد همزمان با ساخت این مراکز ملاک های اسلام ناب نیز رعایت شود. وی وجود نمازخانه در هریک از فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی را به مثابه روح برای کالبد شهری برشمردند و با ذکر آیه ای از قرآن کریم با این مضمون که هر بنای خیری که با نیت خیر برای مردم انجام دهید، در آخرت به بهترین نحو به شما برگردانده خواهد شد برای مسئولین طلب خیر کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود