8 تیر 1393
شماره خبر: 124908

4 صفتی که دین انسان را به تکامل می رساند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

4 صفتی که دین انسان را به تکامل می رساند


مشاور امور فرهنگی شهرداری کرج با اشاره به فرا رسیدن ماهی که در آن رحمت خداوندی به انسان ها هبه می شود، به بیان صفات شاخصی که از دیدگاه امام باقر(ع) گواه کامل بودن دین اسلام می شود، پرداخت.
حجت الاسلام محمدحسین لنگوری با اشاره به این صفات گفت: طبق حدیثی از امام باقر(ع)، هر کس دارای 4 صفت باشد اسلامش کامل و گناهان وی آمرزیده است.
لنگوری به کار گرفتن این حدیث در زندگی را موجب آمرزش از سوی خدا در هنگام مرگ دانست و با نام بردن یک به یک این صفات، اظهار داشت: از این صفات این است که چون با مردم پیمانی بندد، برای رضای خداوند متعال به عهدش وفا می کند. وی اضافه کرد: از دیگر صفاتی که انسان را به خدا نزدیک و او را از آتش قهر او دور می کند، راستی زبان و صداقت در همه امور است. به گفته لنگوری، عمل به این توصیه مهم و به کارگیری صداقت در همه حال و همه امور موجب پاکی سیرت و سلامت روح می شود و انسان را بسیار به خداوند متعال نزدیک خواهد کرد. مشاور امور فرهنگی شهرداری کرج، به بیان سومین صفت از صفات مسلمان کامل از دیدگاه امام پنجم شیعیان (ع) پرداخت و اذعان داشت: فرد باید از کاری که نزد خدا یا در نظر مردم زشت و ناپسند است، دوری کند. لنگوری این صفت را در راستای حفظ شأن و جایگاه فرد در جامعه و از بین نرفتن قبح خطا در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: انسان نباید به هیچ روی خود را در معرض نگاه بد و منفی دیگران قرار دهد و از این جهت باید بکوشد به فرمان خدا در همه حال عمل کرده و مطیع دستورات و خواست او باشد.
وی چهارمین صفت انسان کامل را خوش اخلاقی فرد با خانواده و زن و فرزند عنوان کرد و از شهروندان خواست با اطاعت از اوامر خدای متعال و اولیاءش بهترین اخلاق و رفتار را با خانواده و اطرافیان شان داشته باشند. لنگوری این کار را مایه ایجاد گرما و صمیمیت بین انسان ها ارزیابی کرد و بیان داشت: یکی از اهداف اسلام ایجاد صمیمیت، اتحاد و برادری بین انسان ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود