11 تیر 1393
شماره خبر: 125133

تاثیر مثبت تعطیلی روزهای پنجشبنه بر بهره وری کارکنان شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تاثیر مثبت تعطیلی روزهای پنجشبنه بر بهره وری کارکنان شهرداری کرج


قائم مقام شهرداری کرج با اشاره به آثار مثبت تعطیلی روزهای پنجشنبه این نهاد بر ترافیک و آلودگی هوا، آن را موجب تقویت بهداشت روانی و افزایش بهره وری پرسنل دانست و اظهار کرد: بر مبنای نظرسنجی های صورت گرفته از پرسنل و همچنین مراجعان نهاد شهرداری، شاهد رضایتمندی حداکثری از تصمیم ماخوذه مبنی بر تعطیلی روز ماقبل آدینه هستیم.
محمدرضا رضاپور گفت: کرج یکی از کلانشهرهای کشور است که با بحران ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند این درحالیست که در پی تصویب طرح تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، بار ترافیکی شهر تا 20 درصد کاهش یافته و بیماران تنفسی، قلبی و سالمندان با مشکلات کمتری برای رفت و آمد در سطح شهر دست و پنجه نرم می کنند.
این مسئول با تاکید بر اینکه طرح تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه دارای ابعاد ملی و همسو با سیاست های کلی نظام است، بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح ضمن کاهش معضلات ترافیکی، صنعت گردشگری و توریسم کشور نیز جانی دوباره یافت که به تبع آن و با رونق مسافرت های کوتاه مدت، اقتصاد گردشگری از مرز رکود فاصله می گیرد. رضاپور با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده و حضور بیشتر والدین کنار فرزندان شان از دیگر آثار مثبت این طرح است، خاطر نشان کرد: طرح تعطیلات پایان هفته سابقه تاریخی دارد و اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی که محور اصلی اقتصاد جهانی هستند؛ چند دهه از تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه می گذرد و محققان و روان شناسان غربی آن را عامل ارتقای بهره وری، رشد صنعت گردشگری، تقویت بهداشت روانی و افزایش سلامت جسمانی می دانند. قائم مقام شهردار کرج گفت: البته تعطیلی روزهای پنجشنبه تنها مشمول بخش های اداری شهرداری کرج و مناطق و سازمان های تابعه می شود و با تمیهدات صورت گرفته، خللی در انجام پروژه های عمران شهری، جمع آوری زباله، رفت و روب معابر و زیباسازی چهره شهر ایجاد نمی شود و جز نیروهای اداری، سایر بخش ها کماکان و با قوت به کار خویش ادامه می دهند. رضاپور اذعان داشت: با توسعه شهرالکترونیک و امکان ایجاد نزدیک به یکصد خدمت و وظیفه شهرداری و زیر مجموعه ها به فضای مجازی، نه تنها در روزهای پنجشنبه، بلکه در سایر ایام هفته نیز روند مراجعات شهروندان به نهاد شهرداری تا حد چشمگیری کاهش می یابد و فضا را برای پرداختن کارکنان به مباحث فنی و تخصصی فراهم می آورد. وی با اشاره به عزم جدی دولت جهت تعطیلی سراسری ادارات و سازمان های دولتی و عمومی در روزهای پنجشنبه که با تعطیلی مدارس، ادارات و شهرداریها در شهرهای بزرگ کشور وارد فاز جدیدی شده است، بیان کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی زندگی شهرنشینی که تهدیدی جدی برای بهداشت روانی مردم محسوب می شود، تعطیلات پایان هفته فرصتی برای تجدید روحیه خانواده ها و تقویت ارتباطات عاطفی جامعه فراهم می آورد و موجب می گردد کارکنان با انگیزه و نشاط لازم هفته کاری را آغاز نمایند و این روحیه را تا آخرین روز کاری هفته حفظ نمایند.
قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش تعطیلات پایان هفته را موجب تقویت بخش خصوصی و حرکت به سمت کوچک سازی دولت دانست و بیان داشت: با اجرای طرح مذکور، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های جاری، روند اشتغالزایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر ساخت های گردشگری به عنوان «اقتصاد سالم» فراهم می گردد که با افزایش سرمایه در گردش، سهم دولت و شهرداریها از مالیات های مستقیم و غیر مستقیم نیز افزایش می یابد و رونق بیشتر را برای میهن اسلامی رقم می زند. رضاپور اظهار کرد: کلانشهر کرج با برخورداری از جاذبه های بکر و طبیعی و پتانسیل های بالا جهت سرمایه گذاری گردشگری (اراضی آزاد سازی شده طرح ساماندهی، کوهستان بیجی، ساماندهی رودخانه کرج، نزدیکی به جاده چالوس و...) می تواند از ظرفیت شاهراهی خود و همچنین جمعیت بالا به عنوان یک فرصت طلایی و برگ برنده برای عمران و آبادانی بهره جوید که تعطیلی روزهای پنجشنبه به انجام این مهم کمک می کند. وی، همچنین صرفه جویی در انرژی و هزینه های جاری را از دیگر آثار مثبت طرح مذکور اعلام کرد که با جدیت دنبال می شود و نظر دولت نیز تداوم آن است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود