16 تیر 1393
شماره خبر: 125388

پساب زندان های کرج به کانال های شهر می ریزد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پساب زندان های کرج به کانال های شهر می ریزد


معاون خدمات شهری شهرداری کرج پساب ناشی از زندان های قزلحصار و رجایی شهر را معضلی برای وضعیت زیست محیطی این کلانشهر ارزیابی کرد و از مسئولان امر خواست به این مشکل رسیدگی کنند.
حسن مدیرروستا با تاکید بر حفظ محیط زیست به عنوان نخستین بخش از حیات خارجی انسان که تنفس، تحرک و تمامی فعالیت های بشری در درون آن به وقوع می پیوندد، اهمیت این مسئله برای کلانشهر کرج را چند برابر خواند و آلودگی های شدید موجود را علت اهمیت مسئله عنوان کرد. مدیرروستا به وجود زندان های شهر اشاره کرد و با بیان اینکه فاضلاب این زندان ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد، یکی از آسیب های جدی زیست محیطی را ناشی از ریختن پساب دو زندان رجایی شهر و قزلحصار در کانال های شهر دانست.
وی به انتقاد از عدم همراهی اداره آب و فاضلاب در خصوص هدایت این پساب ها پرداخت و افزود: متاسفانه این اداره کل برای اختصاص یک انشعاب جداگانه به منظور هدایت این پساب، امتناع کرده و هزینه های ایجاد این انشعاب را به عهده نمی گیرد. معاون خدمات شهری شهرداری کرج، از ریزش پساب این زندان ها به کانال بلوار ماهان به عنوان یک معضل بزرگ زیست محیطی در این کلانشهر یاد کرد و از دست اندرکاران خواست نسبت به پیگیری مشکل و رفع آن که گلایه بسیاری از شهروندان و وجود بوی نامطبوع در آن منطقه را رقم زده است، اقدام نمایند. مدیرروستا همچنین به ضرورت اختصاص دو انشعاب ویژه تخلیه بار خودروهای تخلیه چاه اشاره کرد و ادامه داد: این خودروها به دلیل مشکلاتی که در زمینه تخلیه بار دارند، علاوه بر تخلیه در اطراف شهر، گاه این پساب ها را در کانال های داخل شهر خالی می کنند که آلودگی های بسیاری را برای شهر و شهروندان به همراه دارد. وی به پیگیری این مسئله از سوی اتحادیه مربوطه توسط این معاونت اشاره کرد و اذعان داشت: نبود انشعاب سبب شده است شاغلان و زیرمجموعه اتحادیه مذکور، ناچار به تخلیه بار خود در اطراف شهر و بعضا داخل شهر شوند که همکاری اداره آب و فاضلاب و اختصاص دو انشعاب به این اتحادیه، در این امر راهگشاست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود