16 تیر 1393
شماره خبر: 125433

شهروندان در خرید املاک قولنامه ای دقت کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهروندان در خرید املاک قولنامه ای دقت کنند


معاون اداری مالی منطقه 6 شهرداری کرج گفت: امروزه شاهدیم که تعدادی از هموطنان ما برای خرید املاک قولنامه ای به دام سازندگان متخلف افتاده و حاصل یک عمر زندگی خود را بعلت عدم آگاهی در معامله و ناآشنایی با قوانین خرید و فروش بر باد داده و ضررهای جبران ناپذیری به خود و خانواده وارد می کنند.
حسین دقیقیان با بیان این مطلب، اطلاع رسانی از وضعیت ساختمانهای قولنامه ای برای کمک به خریداران و هشدار به سازندگان املاک قولنامه ای مبنی بر رعایت قانون را مهم ارزیابی کرد. معاون اداری مالی منطقه 6 شهرداری کرج اذعان داشت: خریداران املاک قولنامه ای پیش از هرگونه معامله برای جلوگیری از ضرر و زیان باید از شهرداری استعلام نمایند. وی گفت: برخی سازندگان مسکن و افراد سودجو به منظور کسب منفعت مضاعف اقدام به ساخت املاک به صورت قولنامه ای و فروش این املاک می کنند؛ در حالی که به استناد قانون کمیسیون ماده صد این املاک تخریب یا سازندگان متخلف جریمه سنگین می شوند. دقیقیان افزود: این فروشندگان با اغفال خریداران این موضوع را در حین معامله کتمان می کنند. این مسئول انجام اینگونه اقدامات توسط برخی سازندگان غیرمسئول را غیرشرعی و غیرقانونی خواند و یادآور شد: در این خصوص بارها به شهروندان اعلام شده که قبل از خرید آپارتمانهای قولنامه ای، از وضعیت بدهی های آن آگاه شوند. وی با تاکید مجدد به شهروندان خواستار کسب آگاهی پیش از هرگونه معامله ای در خصوص املاک قولنامه ای شد.
معاون اداری مالی منطقه 6 شهرداری کرج ضمن هشدار به خریداران و فروشندگان و حفظ احترام به قانون از برخورد قانونی شهرداری با قانون گریزان و متخلفان خبر داد و تصریح کرد: عواقب بعدی و ضرر و زیان آن بر عهده خود خریداران و فروشندگان است. دقیقیان با بیان اینکه متخلفانی که به قانون احترام نمی گذارند بی شک به خریداران نیز احترام نخواهند گذاشت، اظهار داشت: خریداران توجه کنند برای خرید ملک که جزیی از سرمایه زندگی آنان است از شهرداری استعلام نمایند. معاون اداری مالی منطقه 6 شهرداری کرج لزوم حمایت و همراهی شهروندان از شهرداری را موجب پیشگیری از این مشکلات و ناکامی سودجویان دانست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود