18 تیر 1393
شماره خبر: 125565

افتتاح تقاطع غیر همسطح حافظ با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افتتاح تقاطع غیر همسطح حافظ با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار


با برگزاری مراسمی تقاطع غیرهمسطح حافظ با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری که در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح حافظ سخن می گفت، افزود: با بهره برداری از این تقاطع که در محدوده منطقه 11 واقع شده است، یکی دیگر از گره های ترافیکی در ورودی شرقی شهر کرج به همت مدیریت شهری و کلیه متخصصین اعم از مشاور و پیمانکار منتخب برطرف شد. علی اصغر کمالی زاده بیان کرد: پل حافظ از مجموعه 51 تقاطع غیر همسطح در قالب پروژه جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بررسی و به تصویب شورا اسلامی شهر و شورای ترافیک رسید و به همت مدیریت شهری و معاونت فنی و عمرانی همچین سازمان عمران و نوسازی اجرایی شد. وی با اشاره به مختصات پل عنوان کرد: تقاطع غیر همسطح حافظ 460 متر طول دارد که ترافیک عبوری از خط 4 حصار به بلوار خلج آباد و اتوبان تهران را هدایت می کند. این مسئول همچنین عنوان کرد: بر روی پل حافظ 300 تن کار فلزی، 12 هزار متر مربع بتن ریزی و یک هزار و 200 تن آرماتور بندی و هشت هزار متر مربع خاک ریزی انجام شده است. وی گفت: اجرای این پل بار ترافیکی را در مسیر عنوان شده به ویژه در ساعات پیک ترافیک کاهش می دهد.
گره ترافیکی ورودی شرقی شهر کرج باز شد
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با غیر همسطح شدن مسیر اجرای طرح، ارتباط مسیر برون شهری با بلوار خلج آباد به سمت تهران همچنین ورودی شهر به سمت مرکز شهر، سهولت ترافیکی و ایمنی بیشتر میسر خواهد شد. کمالی زاده با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح حافظ در بهار سال 91 آغاز شد، افزود: برغم وجود معارض متعدد و عمده آب، گاز، فیبر نوری همچنین تغییرات و اصلاحاتی که در طرح نسبت به زمان برگزاری مناقصه به منظور بهبود کارائی و هرچه بهتر شدن تردد وسایل نقلیه به وجود آمد، بهره برداری از پروژه در زمان مناسبی انجام شد. وی، اظهارامیدواری کرد: با بهره برداری از فاز دوم طرح در محدوده بلوار مدرس که بهره برداری از پل مکمل حافظ و تعریض این بلوار و مجزا نمودن مسیر رفت و برگشت به سمت مرکز شهر است، ترافیک این محدوده روانتر شود.
بهره برداری از پل حامی تا پایان آبان ماه سال جاری
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه از افتتاح و بهره برداری پل حامی خبرداد و اظهارامیدواری کرد: این پل تا پایان آبانماه سال جاری به بهره برداری برسد. کمالی زاده ادامه داد: در راستای اجرای پل حامی، تعریض خیابان تهران نیز انجام و به تبع آن دروازه شرقی شهر نیز ساماندهی و بهسازی می شود. وی همچنین خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات شهرداری و معاونت فنی و عمرانی در راستای اجرای طرح های عمرانی ترافیکی، اجرای پل شهدای دانش آموز تا پایان شهریور ماه امسال همچنین بهره بردای پل شهدای ارتش در مهر ماه سال جاری می باشد. کمالی زاده اظهارامیدواری کرد: با احداث بزرگراه شمالی و جنوبی با استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری، ترافیک در کرج کاهش چشمگیری می یابد.
همکاری و تعامل اعضای شورای اسلامی در اجرای پل حافظ
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در پایان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شهرداری منقطه 11 همچنین صبوری و همکاری شهروندان ساکن دراین منطقه در پروسه اجرای این طرح عمرانی ترافیکی بیان کرد: پیگیری اعضای شورای شهر نقش بسزایی در اجرای طرح های عمرانی شهری دارد. کمالی زاده با بیان اینکه همکاری اعضای شورا موجب تسریع در اجرای طرح های شهری است، افزود: همت و اراده مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا، اجرایی کردن طرح هایی است که به واسطه آن نیاز شهر و شهروندان در عرصه های مختلف شهری به ویژه عمرانی رفع شود. وی خاطرنشان کرد: برغم رکود درآمدی و انجام کارهای ساختمانی با حمایت شورا و جذب تسهیلات و خطوط اعتباری مصوب شده از سوی شورا اجرای پروژه های عمرانی در شهر با سرعت خوب و مناسبی در حال انجام است. گفتنی است در آیین افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح حافظ ،علی ترکاشوند، شهردار کرج، تنی چند از اعضای شورای اسلامی، علی اصغر کمالی زاده، معاون فنی و عمرانی، مدیران مناطق شهرداری، پلیس راهور استان البرز و شهرستان کرج و جمعی از شهروندان حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود