18 تیر 1393
شماره خبر: 125571

وزارت راه و شهرسازی احداث پل حافظ را هم عهد دار نشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وزارت راه و شهرسازی احداث پل حافظ را هم عهد دار نشد


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: برغم اینکه اجرای تقاطع غیرهمسطح حافظ در شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی است این ارگان دولتی از انجام مسئولیت خود سرباز زد.
محمود دادگو در آیین افتتاح و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح حافظ با بیان این مطلب افزود: طبق آنچه در طرح جامع و تفصیلی آمده است، احداث تقاطعات غیرهمسطح سوم خرداد، مهرشهر، حصارک، حافظ و زیرگذر حسین آباد بر عهده این وزارت راه و شهرسازی می باشد که برغم صراحت در شرح وظایف، این ارگان دولتی انجام این مهم را در کلانشهر کرج عهده دار نشد. وی، نیاز کلانشهر کرج به داشتن راه های مواصلاتی متناسب با حجم ترافیک شهری را یادآور شد و افزود: مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر برغم داشتن مسئولیت مستقیم در قبال ساخت و احداث این تقاطعات غیرهمسطح، اجرای این سازه های عمرانی ترافیکی را بر عهده گرفت. دادگو اظهارداشت: اجرای پل مهرشهر، پل سوم خرداد، زیرگذر حسین آباد و پل حصارک هزینه ای بالغ بر 130 میلیارد تومان را به شهرداری تحمیل کرد در صورتیکه این هزینه ها باید از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی تامین می شد.
لزوم افزایش ایفای نقش دولت در اجرای طرح های عمرانی
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه خواستار ایفای نقش بیشتر دولت در اجرای طرح های عمرانی شد و گفت: با تحقق این مهم شهر به طور اصولی و مبتنی بر اصول و معیارهای مشخص توسعه می یابد. دادگو با بیان اینکه هزینه اجرای طرح های عمرانی از عوارض کسب پروانه های ساختمانی تامین می شود، بیان کرد: درصورتی که دولت به وظایف و تعهدات خود به درستی عمل کند، مدیریت شهری نیز می تواند به نحو موثرتری به انجام امور شهری که در نهایت انتفاع، آبادانی و عمران شهری را به دنبال دارد، بپردازد.
وی با اشاره به بحران های مالی موجود در سیستم شهرداری اظهارامیدواری کرد: با سیاست های شورا، تعامل و همکاری دولت همچنین مدیریت جهادی و عزم ملی بحران های موجود کاهش یابد.
رسانه ها مطالبات شهری را پیگیری کنند
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه 50 مورد از مشکلات اساسی کرج از سوی شورا به استانداری ارائه شده است، خواستار پیگری رسانه ها در این خصوص شد.
دادگو عنوان کرد: اراده مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر بر آن است که آنچه در شرح وظایف این دو نهاد مردمی در عرصه های عمرانی، ترافیکی و دیگر امور شهری است، به نحو موثری انجام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود