6 مرداد 1393
شماره خبر: 126621

شرایط بازخریدی و بازنشستگی کارکنان شهرداری کرج اعلام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شرایط بازخریدی و بازنشستگی کارکنان شهرداری کرج اعلام شد


معاون اداری و مالی شهرداری کرج، شرایط و ضوابط مصوبه بازخریدی و بازنشستگی کارکنان این نهاد خدمت رسان را طی اطلاعیه ای به کارکنان این مجموعه ابلاغ کرد.
طبق این اطلاعیه که با عنوان مصوبه بازخریدی و بازنشستگی کارکنان شهرداری ثبت شده، شرایط درخواست کنندگان به این شرح عنوان شده است:
الف) بازخریدی:
الف-1) مشمول قانون کار(موقت و دائم)
1 – در صورت ارائه درخواست بازخریدی مشمول قانون کار تا 10 سال سابقه خدمت قابل قبول به ازاء هر سال سابقه در شهرداری معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار پرداخت می شود.
2- متقاضیان با بیش از 10 تا حداکثر 23 سال خدمت قابل قبول در شهرداری به شرح جدول ذیل محاسبه و تحت عنوان بازخریدی طبق آخرین دستمزد روزانه پرداخت خواهد شد.
سابقه تا 15 سال تمام 16 تا 23 سال تمام
به ازاء هر سال سابقه خدمت قابل قبول 4 ماه 3 ماه
تبصره 1: جمع حداکثر مدت قابل پرداخت با 23 سال سابقه خدمت قابل قبول در شهرداری معادل 84 ماه خواهد بود.
تبصره 2: مشمولین قانون کار در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر حداکثر 2 ماه پرداخت شود.
الف-2) کارمندی (رسمی، ثابت، پیمانی و استخدام موقت):
کارمندان رسمی و ثابت چنانچه واجد شرایط بازنشستگی طبق قوانین و مقررات موضوعه نباشند می توانند تقاضای بازخریدی با دریافت به ازاء هر سال خدمت قابل قبول معادل 45 روز حقوق و مزایای مربوطه نمایند.
2 – کارمندان استخدام پیمانی: در صورت ارائه درخواست بازخریدی به ازاء هر سال خدمت قابل قبول در آیین نامه شهرداری، معادل یک ماه حقوق و مزایا دریافت می نمایند.
3- کارمندان استخدام موقت در صورت ارائه درخواست بازخریدی و حصول رضایت از نمره عملکرد آنان به ازاء هر سال خدمت قابل قبول در شهرداری معادل 15 روز حقوق و فوق العاده مخصوص دریافت می نمایند.
ب) بازنشستگی انگیزشی کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی:
1- کارگرانی که دارای حداقل 50 سال و حداکثر 59 سال سن باشند و حداقل 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، در صورت ارائه درخواست و اعلام پذیرش سازمان تامین اجتماعی مبنی بر احراز شرایط بازنشستگی، به ازاء هر سال سابقه کار تا مدت قید شده 2 ماه و مازاد بر 20 سال سابقه کار، سالی یک ماه حق سنوات به آنان پرداخت خواهد شد.
2- کارگرانی که حداقل دارای 60 سال و حداکثر 64 سال سن باشند، تا 20 سال سابقه کار به ازاء هر سال سابقه سالی 2 ماه و مازاد بر 20 سال سابقه سالی یک ماه حق سنوات به آنان پرداخت خواهد شد.
3- کارگرانی که به موجب آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور، مشمول بازنشستگی پیش از موعد باشند بر اساس مفاد بندهای 1 و 2 اقدام خواهد شد.
ج) موارد محدودیت های قانونی طرح:
1- کارگرانی که پس از تصویب و ابلاغ مصوبه در شرایط بازنشستگی الزامی به استناد ماده 78 قانون تامین اجتماعی قرار دارند نمی توانند از طرح بازنشستگی انگیزشی استفاده نمایند.
د) قیود مصوبه شورا:
1- کلیه مصوبات قبلی شورا در خصوص بازخریدی کارکنان ملغی و کان لم یکن می شود.
2- نیروی جدیدی به ازاء نیروهای بازخریدی بکارگیری نشود و در خصوص پست های کارمندی بر اساس قانون و مقررات مربوطه اقدام شود.
3- هیچ گونه لایحه موردی در خصوص بازخریدی به شورا ارسال نگردد.
4- مشمولین قانون کار در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر حداکثر 2 ماه پرداخت شود.
5- مصوبه شماره 1810/93/41/4 مورخ 15/4/93 تا پایان سال 93 قابل اجرا می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود