12 مرداد 1393
شماره خبر: 126734

ایجاد کلینیک پیشگیری از خشم؛ بزودی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایجاد کلینیک پیشگیری از خشم؛ بزودی


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج از ایجاد کلینیک پیشگیری از خشم در آینده ای نزدیک خبر داد و بر ضرورت تسریع در تعیین نماد فرهنگی ایران کوچک تاکید کرد.
سعید فیروزگاه در حاشیه نشست مشترک کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری کرج با اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد نخبگان و صدا و سیمای البرز گفت: به باور کارشناسان و آسیب شناسان اجتماعی، احساس خشم و خشونت یکی از عوامل اصلی طلاق، کودک آزاری، قتل، نزاع های خیابانی و تضادهای شخصیتی است که جامعه را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته و مانع از شکل گیری فرهنگ متعالی شهرنشینی شده است. عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه «کلینیک پیشگیری از خشم» به دنبال آموزش، پیشگیری، تعلیم نحوه برخورد با محرک های محیطی و مشاوره های فردی و گروهی است، اظهار کرد: تیم روان شناسی و کارشناسان مستقر در «کلینیک پیشگیری از خشم» با اشاعه مهارت های زندگی، نحوه تعامل صحیح فرد با دنیای بیرون و نیز آموزش راهکارهای غلبه بر غلیان احساسات منفی و خشونت برای تلطیف روحی و روانی شهروندان تلاش می کنند.
عضو هیات امنای ایران کوچک با انتقاد از تاثیرپذیری سبک زندگی ایرانی از الگوهای غربی، گرایش جوانان و نوجوانان به ماهواره، قرص های روانگردان، فیلم های جنگی و اکشن و انواع مدل های نامتعارف لباس و مو را در بروز هیجانات احساسی و ترویج خشم و خشونت در جامعه بی تاثیر ندانست و اذعان داشت: فقدان هویت فرهنگی و نبود سبک زندگی شهرنشینی مختص کلانشهر کرج موجب آسیب پذیری شهروندان در برابر شبیخون فرهنگی غربی ها شده و نیازمند بررسی ریشه ای مشکلات و پیچیدن نسخه های مناسب و بومی برای علاج آنها هستیم.
نخبگان برای مشارکت در سازندگی کرج به صحنه بیایند
فیروزگاه در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات این کمیسیون با بنیاد نخبگان استان البرز جهت ورود نخبگان علمی و استعدادهای برتر کرج به میدان سازندگی و اداره بهتر شهر اشاره و بیان کرد: مدیریت شهری کرج با علم به وجود نواقصی در روند اداره شهر و خدمت رسانی به شهروندان باور دارد بدون مشارکت واقعی آحاد جامعه بویژه نخبگان محترم نمی تواند در مسیر حقیقی کمال و توسعه قرار گیرد و از این رو، نخبگان را به عنوان مشاورین دلسوز و امین شورای اسلامی شهر به رسمیت می شناسیم و دست یاری به سوی آنان دراز می کنیم. وی با بیان اینکه احساسات و روحیات نخبگان نسبت به دیگر اقشار جامعه خاص و حساس است، بر رعایت شان و تکریم آنان تاکید و خاطر نشان کرد: با مشارکت نخبگان می توان به کاهش هزینه های مدیریت شهری و نیز اداره کارآمدتر امور شهری امیدوار بود و بسیاری از رویه های غلط و ناصحیح که در ساختار شهرداری موجود است را اصلاح کرد.
ضرورت تعیین نماد فرهنگی کرج
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج از آغاز فصل جدیدی از همکاریها با نهادهای فرهنگی و تشکل های مردمی برای تعیین نماد فرهنگی ایران کوچک خبر داد و افزود: گرچه اختلاف نظرهایی بر سر تعیین نماد فرهنگی کرج وجود دارد اما در کلیت ماجرا که نماد فرهنگی باید بیانگر اصالت، معنویت، شجاعت، صداقت و پیشینه غنی شهرمان باشد، اتحاد نظر وجود دارد و در حال بررسی نمادهایی که دربرگیرنده چنین ویژگی هایی باشد، هستیم. فیروزگاه ادامه داد: بر این اساس، مقرر شد کمیته رسانه، هنر و مطبوعات زیر نظر بنده تشکیل و به کار خود ادامه داد تا بتوانیم از ظرفیت های متعالی رسانه ها، ارباب جراید و هنرمندان در مسیر تعیین نماد فرهنگی کرج و نیز اعتلای فرهنگی شهرمان بهره جوییم.
وی با اشاره به نامگذاری شعار ملی سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد که بدون وجود عزم ملی و مدیریت جهادی نمی توان حوزه فرهنگ را که در برخی بخش ها در حال فرو رفتن در باتلاق آسیب های اجتماعی است، نجات داد و در برابر ورود سبک زندگی غربی به حریم خصوصی و عمومی ایرانی ها تابلوی ورود ممنوع نصب کرد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در پایان تصریح کرد: باید باور کنیم که زنگ انشای مشکلات فرهنگی و اکتفا به سخنرانی و شعار پیرامون اعتلای فرهنگی و اجتماعی به پایان رسیده و باید طرحی نو بر اندازیم و در زنگ حساب نسبت به احصاء آسیب های فرهنگی و علاج واقعی آنها اقدام کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود