19 مرداد 1393
شماره خبر: 127081

قطع 200 انشعاب آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قطع 200 انشعاب آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از آبیاری باغات رها شده در شهر از سوی این سازمان با دریافت حکم قضایی خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 200 انشعاب آب شرب شهری که در گذشته برای آبیاری فضای سبز استفاده می شد، قطع شده است و هم اکنون با آب خام آبیاری می شود.
عباس زارع در شورای این سازمان اظهار داشت: مهم ترین وظیفه و اولویت سازمان پارکها، حفظ و نگهداری فضای سبز است که در این زمینه طی ماه های سال اقدامات لازم برای تحقق این مهم از سوی سازمان انجام می شود. وی با اشاره به حساسیت شهرداری و شورای اسلامی شهر در زمینه حفظ و نگهداری از فضای سبز موجود در شهر افزود: در واقع سعی می شود که با استفاده از مبانی دانش فنی و به روز، امور اجرایی به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شود، در این راستا طی سال گذشته 50 دستورالعمل حفظ و نگهداری از فضای سبز توسط کارشناسان سازمان تهیه و به منظور اجرا، به واحدهای فضای سبز مناطق 12 گانه شهرداری کرج ابلاغ شده است. این مسئول عنوان کرد: قسمتی از دستورالعمل های موجود با توجه به تخصصی بودن، امکان تبدیل به کتاب راهنمای حفظ و نگهداری فضای سبز و درختان را دارد، در واقع پیمانکاران فضای سبز طبق دستورالعمل های مذکور امور را پیش می برند.
شناسایی درختان آفت زده و آسیب دیده در مناطق 12 گانه کرج
زارع ادامه داد: پیرو دستور شهردار کرج مبنی بر جلوگیری از آسیب دیدگی و آفت زدگی درختان حاشیه معابر، از سوی سازمان پارکها و فضای سبز طرحی در حال اجراست که طی اجرای آن درختان آسیب دیده و در شرف آسیب شناسایی می شوند و اقدامات لازم برای جلوگیری از آفت زدگی و بیماریهای مختلف انجام می شود، همچنین در این طرح فرم هایی مربوط به هر درخت در تمامی مناطق تهیه شده که در آن مشخصات درخت و مشکلات آن ارائه می شود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در فرمهای مذکور راهکارهای فوریتی برای رفع آسیب و آفت درخت از سوی کارشناس ارائه می شود، این فرم ها هر 10 روز یک بار پایش خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کم آبی در تابستان جاری افزود: امسال برغم وجود مشکل کم آبی، اما میزان خشکیدگی درختان نسبت به سالهای گذشته بسیار کم بود و این نشان دهنده مدیریت صحیح مصرف آب در آبیاری درختان است.
قطع 200 انشعاب آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز
این مسئول از اهتمام ویژه مسئولان در زمینه رسیدگی به باغات سطح شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر باغات وسیعی در سرجوب، خلج آباد، کلاک و سرحدآباد وجود دارد، متاسفانه باغات سرحدآباد تا یک ماه گذشته حق آبه خود را از آب منطقه ای دریافت نکرده بودند که تمام فیش های آب بهای آنها توسط سازمان پارکها پرداخت شد و صاحبان باغات ریالی برای تامین آب به آب منطقه ای پرداختن نکردند. زارع بیان کرد: در واقع از سوی سازمان پارکها، با پرداخت میزان حق آبه باغات، آب مورد نیاز برای آبیاری درختان همراه با لایروبی انهار اختصاص یافت تا درختان خشک نشوند. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از آبیاری باغات رها شده در شهر از سوی این سازمان با دریافت حکم قضایی خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 200 انشعاب آب شرب شهری که در گذشته برای آبیاری فضای سبز استفاده می شد، قطع شده است و هم اکنون با آب خام آبیاری می شود.
تا پایان سال 95 استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز به زیر 3 درصد می رسد
وی از جداسازی آب شرب و آب خام برای آبیاری فضای سبز خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 85 درصد از عرصه های فضای سبز شهر کرج با آب خام آبیاری می شود و تنها 15 درصد وابسته به آب شرب شهری است که امید می رود تا پایان سال 95 این میزان به زیر 3 درصد برسد. این مسئول از پیگیری اخذ مجوز برای حفر سه چاه خبر داد و گفت: با اخذ مجوز مربوطه، این چاه ها وارد سیستم آبیاری فضای سبز شهری می شود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره بر لزوم اجرای طرح کمربند سبز در این کلانشهر اظهار داشت: برغم پیگیری های صورت گرفته، اما هم اکنون مسکن و شهرسازی همکاری لازم را برای ادامه اجرای این طرح بزرگ ندارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود