21 مرداد 1393
شماره خبر: 127218

جشنواره مطبوعات ویترین هنرنمایی اهالی رسانه و خبر بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جشنواره مطبوعات ویترین هنرنمایی اهالی رسانه و خبر بود


رئیس کمیسیون بهداشت، ورزش و سلامت شورای شهر کرج با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات استان البرز، از آن به عنوان ویترین هنرنمایی اهالی رسانه و خبر یاد کرد.
محمدصادق باغستانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: رسانه به عنوان رکن چهارم مردم سالاری از قدرت و اختیارات خاصی برخوردار است که در صورت آشنایی اصحاب رسانه و خبر با کارکردهای وسیعِ این حرفه و نیز بهره گیری صحیح از آنها می توان به ایجاد جریان مطلوب اطلاع رسانی و اعتماد واقعی مردم به اخبار روزنامه ها و خبرگزاریها امیدوار بود. عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره و مسابقه های مختلف بین اصحاب رسانه می تواند بر آمادگی قلمِ شان بیفزاید و بر انگیزه ایشان برای حضور حرفه ای تر در صحنه اطلاع رسانی اضافه کند، گفت: ارزیابی آثار خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال استان توسط اساتید برجسته حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی می تواند نقاط ضعف و قوت جریان خبری را مشخص نماید و برگزاری کارگاه های آموزشی برای تقویت و پوشش ضعف ها را هدفمندتر کند که خروجی آن داشتن رسانه هایی جذاب، خواندنی، مردم محور و انتقادی است. فقر سرانه های بهداشت و درمان در کلانشهر دو میلیون نفری کرج غوغا می کند و جزو محروم ترین استان های کشور به لحاظ برخورداری از تخت بیمارستانی و امکانات درمانی به شمار می رویم که رسالتِ رساندن صدای مردم به گوش مسئولان ارشد بر دوش اصحاب رسانه سنگینی می کند... وی با دعوت از رسانه ها برای به چالش کشاندن سیاست های غلط زیست محیطی و بیانِ آلام کرج در حوزه ترافیک، آلودگی هوا، استفاده از خودروهای تک سرنشین، بی توجهی شهروندان به بیماری چاقی، نهادینه نشدن ورزش صبحگاهی و... ادامه داد: رسانه مستحکم ترین سنگر برای دفاع از محیط زیست، منابع طبیعی و سبزینگی شهر در برابر انواع تهدیدها و آسیب هاست و امیدوارم در آینده شاهد برگزاری جشنواره رسانه و محیط زیست در استان البرز و تجلیل از نفرات برتری که در این زمینه قلم می زنند، باشیم.
فقر سرانه های بهداشت و درمان غوغا می کند
باغستانی افزود: فقر سرانه های بهداشت و درمان در کلانشهر دو میلیون نفری کرج غوغا می کند و جزو محروم ترین استان های کشور به لحاظ برخورداری از تخت بیمارستانی و امکانات درمانی به شمار می رویم که رسالتِ رساندن صدای مردم به گوش مسئولان ارشد بر دوش اصحاب رسانه سنگینی می کند. وی با بیان اینکه کمیسیون سلامت پارلمان شهری مناطق دوازده گانه شهرداری کرج را ملزم به رعایت استانداردها در احداث معابر، پیاده روها، اصلاح هندسی ها و... نیز رعایت حقوق شهروندی افراد معلول، کم توان و سالخورده کرده است، خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از انگیزه و تحرک کمیسیون سلامت برای انجام این پیگیری ها مربوط به حمایت مطلوب اصحاب رسانه و خبر است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد. باغستانی کسب رتبه های برتر جشنواره مطبوعات استان البرز را به تمامی برگزیدگان این گردهمایی خبری تبریک گفت و اظهار داشت: مدیریت شهری به داشتن رسانه هایی که در قلمِ شان مرکب پیگیری دغدغه های جامعه جریان دارد، می بالد و از نظرِ ما فرد فرد زحمتکشان عرصه رسانه و اطلاع رسانی نمونه و شایسته تقدیر هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود