23 مرداد 1393
شماره خبر: 127393

تکلیف مالکیت باغ سیب کرج پس از سالها مشخص شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تکلیف مالکیت باغ سیب کرج پس از سالها مشخص شد


سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر کرج از تعیین تکلیف مالکیت باغ تاریخی سیب مهرشهرکرج پس از سالها خبرداد.
ˈداوود وحیدیˈ اظهار کرد: براین اساس از مساحت حدود 340 هکتاری باغ تاریخی سیب مهر شهر ، 30 درصد آن سهم بنیاد مستضعفان و جانبازان و 70درصد در اختیار شهرداری کرج قرار گرفت. وی اظهار کرد: در هفته جاری بین شهردار کرج و رییس بنیاد مستضعفان کشور برای تعیین تکلیف این باغ یک توافق به عمل آمد که شورای اسلامی شهر کرج با تصویب آن، این توافقنامه را نهایی کرد. وحیدی گفت : سهم بنیاد مستضعفان را اراضی بدون درخت و اراضی بایر تشکیل می دهد که براساس این توافقنامه تغییر کاربری داده می شود.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار کرد: سهم 70درصدی باغ سیب که در اختیار شهرداری قرارگرفته، ضمن احیاء درختان، فضای سبز آن نیز توسعه می یابد. وی گفت: تلاش براین است که باغ سیب مهرشهر براساس طرح های کارشناسانه علاوه بر توسعه ، احیاء و زیبا سازی به فضای سبز شهری کرج الحاق شود. باغ سیب واقع در حاشیه کاخ تاریخی مروارید (کاخ شمس ) در دهه های 40 و 50 احداث شده است. نوروز امسال یک شرکت پیمانکاری بدون اخذ مجوز قانونی دوهزار اصله از درختان این باغ را قطع کرد که با واکنش های مردمی و مسوولان شهری و استان البرز همراه شد. تکلیف این فضای سبزتاریخی در حالی معین شد که در سه دهه اخیر چگونگی مالکیت و نگهداری آن چالش برانگیز شده بود.
قطع 32 درخت در حصارک کرج روال قانونی طی کرده است
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ سووال در خصوص قطع 32 اصله درخت مثمر در یک باغ واقع درحصارک کرج،اظهار کرد: این درختان در یک قطعه زمین به مساحت یک هکتار قرار داشتند که قطع آن ها طبق روال قانونی انجام شد. وحیدی ادامه داد: طبق توافق بین شهرداری و مالک باغ ، 70درصد از باغ در اختیار شهرداری قرار گرفت و 30درصد مابقی برای تغییر کاربری از کمیسیون ماده هفت مجوز دریافت کرد. وی اظهار کرد: درختان قطع شده در این باغ کهنسال بوده و مالک مجوز قطع آن ها را اخذ کرد. سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: از مجموع 10 هزار متر مربع فضای این باغ ، هفت هزار متر مربع آن به فضای سبز شهر کرج الحاق شد. به گفته وی، این باغ به زودی احیاء و به یک فضای عمومی برای تفرج مردم تبدیل می شود. کلانشهر کرج حدود 750 هکتار فضای سبز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود