28 مرداد 1393
شماره خبر: 127669

احداث پارک مختص معلولین در منطقه 9 شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احداث پارک مختص معلولین در منطقه 9 شهرداری کرج


عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه معلولین همچون سایر شهروندان باید از امکانات و فرصتهای برابر برای زندگی مسالمت آمیز اجتماعی برخوردار باشند، از پروژه در دست احداث پارک محله ای مختص معلولین در منطقه 9 شهرداری خبر داد و گفت:..
کلانشهر دو میلیون نفری کرج به شدت نیازمند معلولیت زدایی و توانمند سازی است چراکه باور دارم هیچ انسانی به ذات ناتوان نیست بلکه گاها در شرایط خاصی قادر به بروز توانایی هایش است. فاطمه آجرلو در حاشیه بازدید از پروژه احداث پارک محله ای مختص معلولین به خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج گفت: با روی کار آمدن شورای چهارم کرج و آغاز سیاست های جدید راهبردی در حوزه بهداشت و سلامت شاهد توجه ویژه مدیریت شهری به حقوق شهروندی معلولین، سالخوردگان و افراد کم توان هستیم که مناسب سازی پیاده روها و محیط های شهری از جمله آن است. عضو پارلمان شهری کرج از نصب مبلمان شهری ویژه افراد معلول و کم توان، طراحی استاندارد پیاده روها، نصب راه بند مخصوص عبور و مرور ویلچر، ایجاد پارکینگ رایگان ویژه معلولین، نصب وسایل بازی متناسب با شرایط جسمی معلولین، طراحی علمی فضای سبز و... در پارک احداثی معلولین در منطقه 9 شهرداری خبر داد و اضافه کرد: کمیسیون سلامت شورای شهر بر احداث یک پارک مختص معلولین در هر منطقه از شهرداری کرج اصرار دارد و امیدوارم با جلب حمایت مسئولان استانی و شهرستانی و همراهی سازمان بهزیستی، انجمن های معلولین و تشکل های غیر دولتی بتوانیم به دستاوردهای مطلوبی در این حوزه دست یابیم و سهم گمشیده معلولین از سرانه ها و امکانات عمومی را محقق کنیم. وی همچنین بر اختصاص بخشی از ظرفیت سالن های ورزشی، فرهنگسراها و اماکن آموزشی تحت مدیریت و نظارت شهرداری کرج به فعالیت های اجتماعی معلولین تاکید کرد و افزود: جا دارد در لایحه مربوط به حمایت از ورزشکاران و مدال آوران المپیادهای علمی که از سوی شورای شهر کرج تدوین و تصویب شد، ظرفیتی نیز برای تجلیل از معلولین دارای موفقیت های منطقه ای و علمی در نظر گرفته شود، چرا که قطعا این عزیزان مسیر دشوارتری را به نسبت افراد معمولی برای فتح قله های پیشرفت و پیروزی پشت سر می گذارند.
تعیین ایستگاه های تاکسی و اتوبوس ویژه معلولین و افراد کم توان
آجرلو از سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی کرج درخواست کرد با تعیین مسیرها و ایستگاه های ویژه معلولین و افراد کم توان نسبت به خریداری تاکسی، ون و اتوبوس ویژه معلولین و جانبازان اقدام نمایند تا این عزیزان بتوانند با خیالت آسوده نسبت به جابه جایی در سطح شهر اقدام نمایند و زیر بار هزینه های سنگین تاکسی دربستی کمر خم نکنند.
به گفته وی، ضرورت دارد معاونت های خدمات شهری و عمرانی شهرداری کرج در مناسب سازی معابر و نیز نصب خدمات رفاهی در سطح شهر نظیر سطل های زباله، تابلوهای هدایت مسیر، کیوسک تلفن همگانی، جانمایی فانوس روشنایی معابر و... از نظرات اعضای جامعه معلولین نیز استفاده کنند، چرا که در نهایت خروجی اقدامات انجام شده تامین رفاه و آسایش این عزیزان را دنبال می کند و چنانچه آنان نتوانند از امکانات ایجاد شده به آسانی استفاده نمایند، آنگاه رضایت خاطرشان جلب نمی شود و گویی که اصلا کاری صورت نگرفته باشد. یادآوری می شود پارک مذکور با مساحت تقريبي 7500 متر مربع در ابتدای خیابان ابن سینا واقع در بلوار سرداران منطقه 9 در حال احداث است

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود