18 شهریور 1393
شماره خبر: 129007

حضور اساتید برجسته و چهره های سر شناس جهانی در اولین کنگره ملی گل و گیاهان ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حضور اساتید برجسته و چهره های سر شناس جهانی در اولین کنگره ملی گل و گیاهان ایران


روابط عمومی نخستین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران ضمن اعلام تثبیت و برگزاری کنگره در تاریخ 29 مهر تا اول آبان ماه 1393 که پیشتر نیز ذکر شده بود اعلام کرد: سه تن از پژوهشگران و اساتید سرشناس خارجی که در رشته گل و گیاهان زینتی فعالیت دارند از اساتید دعوت شده و سخنرانان خارجی این کنگره هستند.
جشنواره کتاب و نشریات برتر گل و گیاهان زینتی با هدف معرفی آثار برتر حوزه نشر در زمینه گل و گیاهان زینتی و موضوعات مرتبط با محورهای کنگره، در حاشیه اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران برگزار می‌شود. جشنواره کتاب و نشریات برتر گل و گیاهان زینتی با هدف معرفی آثار برتر حوزه نشر در زمینه گل و گیاهان زینتی و موضوعات مرتبط با محورهای کنگره، در حاشیه اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران برگزار می‌شود. بخش های مختلف این جشنواره شامل دو قسمت اصلی کتاب و نشریات می باشد.
فعالان حوزه کتاب و نشر که آثاری در این زمینه منتشر کرده اند می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، سه نسخه از آثار خود را با عنوان کتاب برتر تا پایان شهریورماه سال 1393 به دبیرخانه جشنواره کتاب کنگره به آدرس ذیل ارسال نمایند. از بین کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای که مطابق با محور‌های جشنواره پذیرفته شوند، بهترین کتاب‌ها پس از داوری انتخاب خواهند شد. همچنین از بین نشریات چاپ شده در زمینه گل و گیاهان زینتی و زمینه های مرتبط با این حوزه، بهترین آثار انتخاب و معرفی خواهند شد. برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه کنگره در مهر ماه 1393 معرفی شده و جوایز و تندیس کنگره را دریافت خواهند کرد. ارسال کتاب به جشنواره، پس از ثبت نام در پایگاه کنگره به آدرس www.isopcongress.ir امکان پذیر است. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار 30 شهریور 1393 و نشانی دبیرخانه جشنواره کتاب کنگره: کرج، بلوارشهید فهمیده، روبروی بانک کشاورزی، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، صندوق پستی: 31535-1897 کدپستی: 3135933151 می باشد. تاریخ برگزاری کنگره نیز 29 الی 30 مهر ماه 1393 و محل برگزاری کنگره کرج، مجموعه سالن های همایش موسسه اصلاح نهال و بذر است.
پرفوسور ماساهیرو می
استاد برجسته دانشگاه چیبا از کشور ژاپن که فعالیت های ارزنده ای در زمینه اصلاح گل و گیاهان زینتی داشته اند. گروه تحقیقاتی ایشان در زمینه اصلاح گل های ارکید، بگونیا، میخک، کوکب، پامچال، شاه اشرفی، کالانکوئه و لیلیوم نتایج ارزنده ای داشته اند. ازجمله این دستاوردها تولید ارقام متنوع بگونیا و تولید اولین گیاهان ارکید و کوکب به رنگ آبی در جهان می باشد.
آندره کپرت
ایشان از متخصصین برجسته سازه های گلخانه ای بوده و در ارتباط با گلخانه ها، جزئیات نصب و راه اندازی، همچنین نوآوریها در این زمینه سخنرانی خواهند نمود.
شرکت "گلخانه های KGP" یک شرکت هلندی است که با همکاری شرکت های بین المللی اقدام به ایجاد گلخانه های مختلف اعم از تولیدی و تحقیقاتی در بسیاری از کشورها نموده است. تجربه، نوآوری و استانداردهای این شرکت از عوامل موفقیت و گسترش آن در سراسر جهان می باشد.
پروفسور یاپ ون تایل
استاد برجسته دانشگاه واخنینگن هلند می باشد که در طول حدود 30 سال فعالیت های تحقیقاتی، دستاورد های ارزنده ای در زمینه تولید و اصلاح انواع گیاهان پیازی از جمله لیلیوم و لاله داشته اند. ایشان مسئول برگزاری تعداد زیادی از سمپوزیوم های انجمن بین المللی علوم باغبانی ISHS بوده و مقالات متعددی در زمینه اصلاح گیاهان زینتی پیازی منتشر نموده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود