22 شهریور 1393
شماره خبر: 129177

فعالیت مستمر اكيپ های رفع سد معبر در منطقه 6 کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

فعالیت مستمر اكيپ های رفع سد معبر در منطقه 6 کرج


مدیر منطقه 6 شهرداری کرج با اشاره به فعالیت مستمر اکیپ های رفع سد معبر در این منطقه به تشریح عملکرد این واحد طی یکسال گذشته پرداخت.
عباس حق محمدلو با بیان این مطلب، رفع سد معبر را از وظایف مهم شهرداری ها خواند و گفت: انجام این اقدام که در هر منطقه با محوریت حوزه خدمات شهری صورت می گیرد، برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است. وی به جمع آوری 460 مورد وسایل سد معبر از سطح منطقه طی یکسال گذشته اشاره کرد و افرود: در این مدت زمان همچنین 300 برگ اخطار جهت عدم سد معبر و ایجاد مزاحمت از سوی واحد خدمات شهر به منظور ایجاد آسایش و رفاه شهروندان صادر شد. حق محمدلو همچنین عنوان کرد: صدور 160 اخطاریه اول و دوم بند 20 ماده 55 جهت رفع سد معبر و پیشگیری از ایجاد مزاحمت ازدیگر اقداماتی است که در راستای برخورد با معضل سد معبر از سوی شهرداری منطقه انجام شد. وی، اخطار به صنوف مزاحم و صدور اخطاریه جهت جمع آوری خوردروهای فرسوده از سطح منطقه طی یکسال گذشته را یادآور شد و گفت: صدوراخطاریه به فروشندگان احشام، جمع آوری خودرو و یا چهارچرخ های دوره گرد و صدور اخطاریه به فروشندگان مبنی بر جمع آوری وسایل اضافی از پیاده رو ها از دیگر اقدامات شهرداری به منظور رفع سدمعبر از سطح منطقه بوده است.
آموزش حقوق شهروندی رفتارهای اجتماعی را قانونمند می کند
مدیر منطقه 6 شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش های همگانی حقوق شهروندی عنوان کرد: آگاهی از قوانین و مقررات شهری و نهادیه شدن آن بین شهروندان موجب قانون مند شدن رفتارهای اجتماعی می شود که تحقق این مهم خود زمینه ساز پیشگیری از معضلات شهری است. حق محمدلو، شناخت وظايف شهروندی را بهترين راه پيشگيري از شکل گیری مشكلات شهری دانست و بر آگاه سازی مردم در این خصوص از طریق اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد. وی با بیان اینکه آموزش های شهروندی برای اقشار مختلف تعریفی متفاوت دارد، گفت: از جمله این آموزش ها می تواند با موضوع حقوق شهروندي، قوانين و مقررات شهری به صاحبان فروشگاه ها و اصناف ارائه شود تا به دنبال انجام آن مشکلاتی نظیر سد معبر به صورت ریشه رفع شود. این مسئول بیان کرد: رویکرد های آموزشی بهترين راه پيشگيري از بروز معضلات و پیامدهای منفی شهری هستند. حق محمدلو بر توجه ويژه به مسئله سدمعبر از سوي اصناف، بازاريان و فروشندگان تاکید کرد و گفت: این مهم باعث افزايش رضايت شهروندان از مديريت شهري، نظام مند شدن سيستم خريد و فروش و عدم ايجاد مزاحمت براي مردم و عابرين پياده و خودروهاي سواري می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود