25 شهریور 1393
شماره خبر: 129356

تفکیک زباله از مبداء، طلای کثیف را به چرخه اقتصاد باز می گرداند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تفکیک زباله از مبداء، طلای کثیف را به چرخه اقتصاد باز می گرداند


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ تفکیک زباله از مبداء عنوان کرد: تفکیک زباله از مبدا، طلای کثیف را به چرخه اقتصاد باز می گرداند.
رضا زین العابدینی ضمن تاکید بر کاهش تولید زباله، جداسازی زباله های خشک را از ضروریات ذکر و عنوان کرد: این مهم تاثیر بسزایی در چرخه اقتصاد نیز دارد. این مسئول با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در خصوص فرهنگ سازی تفکیک زباله ها، آموزش ساخت کاردستی از وسایل دور ریز در نمایشگاه گل و گیاه کرج را از جمله این اقدامات بیان کرد. وی اهدای بسته های آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص تفکیک زباله های خشک و تر و همچنین فرایند جمع آوری پسماندها مخصوص کودکان و بزرگسالان در شهر کرج را از دیگر اقدامات موثر سازمان اعلام کرد و افزود: پسماندهای تر بعد از جداسازی به کود کمپوست تبدیل می شوند که اهدای کود کمپوست تهیه شده از پسماندهای تر در کارخانه کمپوست سازمان به شهروندان نیز از اقدامات سازمان است. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه با اشاره به استفاده از خودروهای فرسوده موجود در مرکز دفن حلقه دره در نمایشگاه گل و گیاه از اهدای کیسه های زباله مخصوص جمع آوری پسماندهای خشک به شهروندان و اهدای مدادهای روزنامه ای در غرفه سازمان خبر داد.
زین العابدینی با بیان اینکه آموزش و پرسش و پاسخ توسط آموزشگران مستقر در محوطه نمایشگاه گل و گیاه همچنین غرفه سازمان در خصوص مدیریت پسماند برگزار شده است، عنوان کرد: کودکان در بخش جشنواره فرهنگی کودکان در نمایشگاه گل و گیاه که در دونوبت برگزار شد نیز آموزش های لازم در خصوص تفکیک زباله ها از مبدا را دیدند. این مسئول در تشریح دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در زمینه فرهنگ سازی تفکیک زباله ها اظهار داشت: سازمان تا کنون در همایش های مختلف اقدام به آموزش کودکان و اجرای مسابقه در خصوص کاهش تولید زباله، استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی و نحوه تفکیک زباله ها از مبداء، چگونگی تهیه کود کمپوست و مدادهای روزنامه ای کرده است که پس از اجرای مسابقه در خصوص اطلاع رسانی های صورت گرفته جوایزی به برندگان اهداشده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود