9 مهر 1393
شماره خبر: 130286

توسعه کرج با کمک اساتید حوزه و دانشگاه تسهیل می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توسعه کرج با کمک اساتید حوزه و دانشگاه تسهیل می شود


شهردار کرج اظهار داشت: توسعه کلانشهر کرج با کمک علمی و مشورت اساتید حوزه و دانشگاه تسهیل می شود و مدیریت شهری دست یاری به سوی نخبگان و فرهیختگان دراز می کند.
شهردار کرج با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از نزدیک با فعالیت های این مرکز دانشگاهی آشنا شد و پس از بازدید از بخش های مختلف آن و گفتگو با اساتید و دانشجویان رشته های مختلف، در نشستی مشترک با بهروز میرزا رئیس و میرابراهیم صدیق (عضو شورای شهر) رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه حضور یافت.
علی ترکاشوند با بیان اینکه حمایت از گسترش فعالیت های دانشگاهی و ایجاد جامعه ای دانش بنیان از رسالت های مدیریت شهری محسوب می شود، گفت: تقویت و توسعه فعالیت های علمی و آموزشی در شهر موجب اشاعه فرهنگ شهرنشینی و ارتقای سطح مشارکت های مردم با بدنه شهرداری می شود که در نتیجه هزینه های اداره شهر را تا حد زیادی کاهش می دهد. وی با تاکید بر اینکه خروجی دانشگاه ها باید با نیازهای بازار کار منطبق باشد، از افزایش آمار محصلان بیکار ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: در صورتی که سطح همکاری های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها با مجموعه های دولتی و عمومی افزایش یابد و بین آنها ارتباط پایدار و دو سویه ای برقرار شود، می توانند همدیگر را در رفع نیازها یاری کنند؛ به این نحو که دانشگاه ها نیروهای جوان، متخصص و متعهد را برای خدمت در بخش های مختلف صنعت، مهندسی، اقتصاد و کشاورزی جهت خدمت در جامعه و نهادهای مربوطه پرورش دهند و از سوی دیگر، ارگان ها نیز دانشگاه ها را در اجرای هر چه بهتر طرح های علمی برنامه های فرهنگی یاری نمایند. شهردار کرج از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از سرمایه های نظام آموزشی کشور یاد کرد و گفت: سالانه هزاران نفر از این مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر میهن اسلامی فارغ التحصیل می شوند که می توان از پتانسیل عظیم آنان در راستای اعتلای اقتصادی و فرهنگی بهره جست و این مهم نیاز به برنامه ریزی بیشتر مسئولان دارد. ترکاشوند در پایان صحبت های خود انتصاب یکی از اعضای شورای شهر کرج به عنوان رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد؛ بواسطه این رویداد فرخنده شاهد توسعه فعالیت های علمی و تحقیقاتی مشترک فی مابین مدیریت شهری و دانشگاه آزاد اسلامی باشیم. بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به کلیددار شهر کرج خواستار حمایت بیشتر مدیریت شهری از روند فعالیت های علمی و آموزشی این مرکز دانشگاهی شد. وی همچنین به ارایه گزارشی جامع از میزان فارغ التحصیلان این مرکز، تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده های مختلف دانشگاه، ترکیب و تعداد اعضای هیات علمی و همچنین بیان مشکلات و موانع پیش رو پرداخت. میرابراهیم صدیق عضو شورای شهر و رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز در این دیدار بیان کرد: رشد علمی یکی از شاخص های اصلی توسعه پایدار در ملل به شمار می رود و اکنون کشورهایی که به لحاظ دسترسی به علم و فناوری در جایگاه بهتری قرار دارند، دنیا را تحت سلطه و سیطره خود قرار داده اند؛ چرا که اساسا علم مولد ثروت است. وی گفت: در صورتی که نخبگان علمی و دانشجویان ممتاز رشته های مرتبط با شهرسازی و معماری و مهندسی حمل و نقل و ترافیک جذب شهرداریها شوند، شاهد اصلاح رویه های غلط و ارتقای سطح عملکردها خواهیم بود و قطعا در سیستمی که مدیریت علمی حاکم باشد، کم کاری و بی انگیزگی حرفی برای گفتن نخواهند داشت. صدیق اظهار کرد: خوشبختانه اکنون شهرداری کرج با سیاست علم محوری در حال حرکت رو به جلو است و در بخش های مختلف شاهد پژوهش محوری و برقراری تعامل با نهادهای علمی و آموزشی هستیم. وی با تشکر از شهردار کرج به جهت حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج خاطر نشان کرد: امید است با دستور مساعد دکتر ترکاشوند شهردار محترم کرج بخشی از دغدغه های مدیریت دانشگاه مرتفع شود و بتوانیم گام ارزنده ای در راستای ارایه خدمات رسانی به دانشجویان محترم و خانواده های ایشان برداریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود