20 مهر 1393
شماره خبر: 130476

اندیشیدن تدابیر پیشگیرانه در برابر بلایای طبیعی امید و ایمنی را افزون می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اندیشیدن تدابیر پیشگیرانه در برابر بلایای طبیعی امید و ایمنی را افزون می کند


شهردار کرج، اندیشیدن به تدابیر پیشگیرانه در برابر بلایای طبیعی را عاملی برای افزایش سطح امید و ایمنی میان اذهان عمومی خواند و افزود: مدیریت بحران، مقاوم سازی و رعایت استانداردهای ساخت و ساز از عواملی است که زمینه را برای پیشگیری از بروز بحران های ناشی از زلزله و بلایای طبیعی فراهم می کند.
علی ترکاشوند با تاکید بر ضرورت همسویی با سیاست های جهانی در راستای کاهش خطرپذیری و مهار اتفاقات هنگام بروز حوادث طبیعی اظهارداشت: اهمیت پیشگیری از اتفاقات طبیعی و صیانت از جان و مال مردم هنگام بروز حادثه ضرورت برنامه ریزی های کلان و استاندارد را توسط سازمان ها و دستگاه های مسئول دو چندان می کند.
لزوم آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر حوادث طبیعی
شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله خیزی ايران اشاره کرد و با بیان در کشوري زندگی می کنیم که روي کمربند زلزله قرار دارد، اظهارداشت: بر این اساس آگاه سازي و ارتقاي فرهنگ عمومي با محور چگونگی واکنش در برابر زلزله و حوادث طبیعی بسیار حائز اهمیت است. ترکاشوند، اجرای طرح های آموزشی با عنوان کاهش تلفات و خسارات بلاي طبيعي را ضرورتي انکار ناپذير دانست و افزود: روز ملي ايمني در برابر زلزله فرصتي مغتم به منظور فراهم آوردن زمينه هاي کارآمد مبني بر مديريت اين حادثه طبيعي است. وی گفت: هر ساله با برگزاري برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي و ترويجي متنوع در اين روز، ضمن گراميداشت ياد و خاطره چند ده هزار قرباني اين فاجعه تلخ، زمينه ارتقاي آگاهي عمومي و شاخص هاي ايمني در برابر زمين لرزه در کشور فراهم شود.
بهره گيري از اصول علمي و فني، احداث سازه هاي مقاوم
شهردار کرج در ادامه بهره گیری از اصول علمی و فنی در احداث سازه های مقاوم را مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر لزوم بکار گیری این اصول در شهرسازی اظهارداشت: احداث سازه هاي مقاوم راهکار مهمی براي ايمني در برابر زلزله و پديده طبيعي است که تحقق آن به ويژه در عرصه ساخت و ساز نقش تعيين کننده اي دارد. ترکاشوند، اطلاع رساني و آگاه سازي اذهان عمومي در خصوص زلزله را امري عنوان کرد و با بیان اینکه اين امر بايد با هدف افزايش آمادگي عموم در مقابل حادثه طبيعي زلزله صورت گيرد بر رعايت نكات ايمني در این خصوص تاکید کرد و افزود: اين مهم نتايج نامطلوب ناشي از زلزله را كاهش به نحو قابل قبولي کاهش مي دهد. وی از دیگر برنامه های مهم و اثربخش در این خصوص را توجه جدی به مبحث مقاوم سازی ساختمان ها ذکر و با بیان اینکه تحقق این مهم باعث جلوگيري از خسارت هاي بزرگ مي شود، افزود: استفاده از مصالح مناسب به منظور ايجاد استحكام ساختمان ضروري است ضمن آنکه در این راستا رعايت نکات مطرح شده از سوي شهروندان و مالکان بسیار حائز اهمت است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود