25 آبان 1393
شماره خبر: 131812

شورای شهر کرج با لایحه احداث مجتمع های تجاری در اراضی اختصاصی شهرداری موافقت کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 شورای شهر کرج با لایحه احداث مجتمع های تجاری در اراضی اختصاصی شهرداری موافقت کرد


با تصویب لایحه شهرداری کرج در شورای اسلامی شهر این کلانشهر مبنی بر احداث مجتمع های تجاری در سه قعطه از زمین های شهرداری، درآمدهای حاصل از بارگذاری این مجتمع ها صرف راه اندازی خط 2 قطار شهری می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تامین هزینه های مالی برای راه اندازی خط 2 قطار شهری کرج را از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری این کلانشهر ذکر و عنوان کرد: پیش از این، نیاز سنجی اعتباری به منظور تسریع در تکمیل پروژه های قطار شهری انجام شد که طی آن برای تکمیل شش کیلومتر از خط دو قطارشهری کرج، 510 میلیار تومان برآورد مالی شد. وی اظهار داشت: بر این اساس با موافقت شورای اسلامی شهر کرج، سه قطعه زمین شهرداری محل احداث مجتمع های تجاری - اداری و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته درآمدهای حاصل از کارکرد این مجتمع ها صرف راه اندازی خط 2 قطار شهری می شود. وحیدی از جمله اراضی که تحت پوشش اجرای این طرح تجاری قرار می گیرد را قطعه زمین 11 هزار و 700 متر مربعی واقع در محل فرهنگسرای کوثر نام برد و گفت: برنامه ریزی برای ایجاد این مجتمع به نحوی صورت گرفته که هیچ اختلالی در روند فعالیت فرهنگسرا صورت نگیرد.
وی، همچنین به اختصاص 24 هزار مترمربع زمین در خلج آباد برای احداث مجتمع تجاری اداری اشاره کرد و گفت: علاوه بر این 960 متر زمین واقع در ابتدای جاده چالوس به اجرای طرح بارگذاری مجتمع های تجاری جهت کسب درآمد برای راه اندازی خط 2 قطار شهری پیش بینی شده است. وحیدی یادآور شد: تاکنون از مجموع حدود 27 کیلومتر طول خط دو قطار شهری کرج، عملیات حفاری 14 کیلومتر آن انجام شده و قرار است از 14 کیلومتر طول فاز یک خط 2 قطار شهری کرج، شش کیلومتر آن از میانجاده تا چهار راه طالقانی به بهره برداری برسد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود