28 آبان 1393
شماره خبر: 132041

معماری بناهای شهری بر پایبست ارزش اصیل ایرانی استوار شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

معماری بناهای شهری بر پایبست ارزش اصیل ایرانی استوار شود


معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج بر ارائه تعریف مناسب در خصوص معماری بناهای شهری تاکید کرد و گفت: معماری بناهای شهری بر پایبست ارزش اصیل ایرانی، رسیدن به معماری مبتنی برهویت فرهنگی را شکل می دهد.
احدالله احمدی پرگو با اشاره به ورود سبکهای متنوع معماری مدرن به بافتهای مختلف شهری در شهرهای مختلف، اظهار داشت: وجود تنوع و ناهمگونی در نماهای شهری در انواع رویکردهای سبک معماری، نوعی بی هویتی در مولفه های فرهنگی، اجتماعی، معماری و گونه ای عدم یکپارچگی و پیوستگی در مفاهیم مرتبط با معماری در حوزه نمادهای شهری از جمله عدم خوانایی و زیبایی شناسی بصری را به وجود می آورد که این مهم تهدیدی برای معماری شهری محسوب می شود. وی، پرداختن به ساختار معماری اصولی و منطبق با اقلیم و فرهنگ شهری را برای بازخوانی هویت شهری مهم دانست و افزود: تحقق این مهم نیازمند اندیشه های خلاق و جاری کردن مفاهیم و مولفه های تاثیرگذار بر شکل گیری عناصر معماری و خاصه نماهای شهری است.
استعداد مثبت کرج در معماری ایرانی
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج، سبک معماری اسلامی - ایرانی را یکی از زیباترین سبک های معماری دانست و گفت: نفوذ نقش‌ها، طرح‌ها و معماری اسلامی – ایرانی در بناهای کلانشهر کرج با توجه به سبقه تاریخی این کلانشهر بسیار زیاد است. احمدی پرگو، شناخت زوایای پنهان آثار معماری در کلانشهرکرج را مهم ارزیابی کرد و افزود: فراهم آوردن امکانی برای بازخوانی هویت بصری در نماهای شهری در انطباق با مولفه های هویت بخشی معماری، امری ضروری است که باید مد نظر متولیان شهرسازی که شهرداری در راس آن قرار دارد، باشد. احمدی پرگو با تاکید بر ایجاد زمینه های آشنایی مردم با اصالتهای معماری به نقش دانش پژوهان رشته معماری در احیای هویت معماری ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: طراحی و تدوین طرح های متناسب با فرهنگ و اقلیم هر مکانی از نکات کلیدی معماری هنری است که نیاز است توجه ویژه ای به آن شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود